Jest to jeden ze sposobów zareklamowania własnego przedsiębiorstwa oraz przedstawienia swojej gamy usług z danej dziedziny. Jeśli dobrze wykorzystamy ten rodzaj reklamy, może ona być jedną z najskuteczniejszych reklam jakie podjęliśmy.
Bardzo ważnym punktem jest wybranie odpowiednich osób do których należałoby rozesłać swój biuletyn informacji. W przeciwnym razie, reklama ta może nie odnieść zamierzonego sukcesu oraz może nam przysporzyć niemałych kosztów, a na dodatek możemy nie otrzymać żadnych odpowiedzi ze strony odbiorców. W związku z tym należy bardzo dokładnie przeanalizować swoją listę potencjalnych osób do których roześlemy swoją reklamówkę.
Początkowo nasza lista będzie zawierała osoby będące naszymi klientami, będą to także nasi przyjaciele, znajomi, a także osoby z rodziny. Oczywiście z biegiem czasu należy aktualizować tą listę w celu odniesienia jeszcze większego sukcesu. Istnieje także możliwość wykupienia listy osób docelowych dla których miałaby być rozesłana nasza reklama. Natomiast sposób ten może nie odnieść takiego sukcesu, jak tworzenie własnej listy, ponieważ osoby te zapewne wcale nie wiedzą o istnieniu naszego przedsiębiorstwa, dlatego też zamówienia z tej listy osób będą niższe.
Następnym krokiem będzie przeanalizowanie informacji, jakie mają zostać przekazane w naszej reklamówce. W celu wzbogacenia tych informacji możemy dodać zdjęcia wyników naszych usług, bądź też treści listów otrzymanych od naszych klientów. Zwiększy to zaufanie potencjalnych klientów do naszej firmy, co może wpłynąć na zwiększenie liczby zamówień. Można także powiązać dwie techniki, a mianowicie reklamę wysyłkową, a po jej rozesłaniu skontaktować się z klientami telefonicznie. Może to przynieść również większy rezultat. Być może nasi potencjalni klienci mieliby zamiar skorzystać z naszych usług, a dopiero po naszym „dodatkowym” kontakcie telefonicznym oraz po naszych zapewnieniach byliby bardziej przekonani, aby skorzystać z naszej oferty.