Jest najczęstszą stosowaną metodą w publikowaniu reklamy graficznej, animowanej. Polega na emitowaniu pojedynczych reklam użytkownikom poprzez wyświetlanie różnych elementów graficznych w formatach: JPG, PNG, GIF, bądź SWF, nie przekraczających wagi 50 KB.
Minimalnego zakupu, jakiego można dokonać to pakiet 1000 odsłon. Oznacza to, iż w sumie nasza reklama ukaże się na tysiącu odsłonach, które wspólnie wygenerują użytkownicy portalu na którym jest umieszczona reklama. Jednakże problemem takie typu rozwiązania, jest fakt, iż każdy z użytkowników może kilkakrotnie ujrzeć tą samą reklamę, przez co nie dotrze ona do większej liczby użytkowników portalu.
Dlatego też wykorzystuje się tak zwany capping, który ma za zadanie nałożenie limitu wyświetleń reklamy dla jednego unikalnego użytkownika, który posługuje się określonym numerem IP. Warto podkreślić, iż ilość maksymalnych wyświetleń reklamy jest uwarunkowana od postanowienia reklamodawcy.
Czas wyświetlania reklamy zależy od długości czasu spędzenia użytkownika na stronie, za wyjątkiem reklam typu: BrandMark, Intromercial, które emitowana są na kilka sekund.
CPM nie tylko obejmuje standardowe formy reklamy, typu: Billboard, Double/Triple Billboard, lecz także jest rozumiana przez pojęcie reklamy mailowej, gdzie minimalna jednostka stanowi bazę wysłanych przesyłek reklamowych na 1000 skrzynek mailowych, chyba, że oferta w serwisie internetowym stanowi inaczej.
Jest to metoda, która pozwala w krótkim czasie dotrzeć do dużej ilości użytkowników, a jednocześnie jest uznana przez wielu reklamodawców jako najlepsze rozwiązanie, ponieważ kampanie reklamowe z wykorzystaniem tej metody są efektywne, a co najistotniejsze, koszt jest stosunkowo niski.
mBrokers.pl