Jaka będzie reklama, taki będzie jej efekt. Niezależnie od reklamy, która będzie emitowana w telewizji, w radiu, w prasie, bądź Internecie reklama powinna być tak skonstruowana, aby przyciągnąć wzrok widza, w celu zapoznania się z przekazywaną treścią.
Następnie należy zadbać, aby reklama zainteresowała odbiorcę. W tym też celu tworzy się różne śmieszne sytuacje, aby w ten sposób prócz zainteresowania reklamą ze strony widza, lepiej reklama zachodziła w pamięć. Wówczas możliwe jest, iż z chwilą zauważenia reklamowanego produktu na sklepowej półce, przypomni nam się wcześniej wyemitowana reklama. Następnym elementem w procesie tworzenia reklamy, jest stworzenie sytuacji, w której to będziemy starać się nakłonić odbiorcę reklamy, do zakupu reklamowanego produktu, czy usługi.
W zależności od medium prócz powyższych podstawowych cech reklamy, wyróżnia się inne czynniki wpływające na dobrze przygotowaną i opracowaną reklamę. W przypadku reklamy telewizyjnej dużą rolę odgrywają postacie w nich występujące: znany aktor, piosenkarz, bądź inna znana osoba ciesząca się poważaniem, uznaniem oraz szacunkiem. Klimat towarzyszący reklamie: szczęśliwa, kochająca się rodzina, czy też uśmiech i zadowolenie osoby, która jest obdarowywana przez bliską sobie osobę reklamowanym produktem. To wszystko ma duży wpływ na pozytywne spostrzeganie widza na reklamę. Reklama telewizacja nie powinna być dłuższa niż 30 sek. i powinna jasno oraz precyzyjnie określać co zyskamy dzięki dokonaniu zakupu produktu, czy usługi. W reklamie nie może występować nadmierna ilość informacji, zgodnie z maksymą ilości i jakości.
Z kolei dobra reklama radiowa to taka, która w jak najkrótszym czasie potrafi przekazać słuchaczowi jedną, dwie, góra trzy informacje bez nadmieniania niepotrzebnych słów. Reklama radiowa powinna być krótka, zwięzła i na temat. Jeśli promujemy markę, bądź produkty, czy usługi naszej firmy, dobrze jest na koniec reklamy umieścić slogan, który charakteryzowałby ogół naszego przedsiębiorstwa, a który dawałby wiele do myślenia np. tak jak jest to przypadku niemieckiego producenta samochodów osobowych: (Opel – Wie leben autos), co w dokładnym tłumaczeniu oznacza: Opel – My kochamy samochody.
Jeśli mowa o reklamie internetowej, to wszystko tak naprawdę zależy, czy chcemy promować naszą markę, czy reklamować produkty, bądź usługi naszej firmy. Jeśli zdecydujemy się na promocję naszego wizerunku, to z chwilą rozpoczęcia emisji reklamy, powinno ukazać się najpierw logo naszego przedsiębiorstwa, lecz w sposób impulsywny, tak aby każdy z użytkowników mógł od razu je dostrzec i skupić swój wzrok na naszym znaku towarowym. Dopiero w późniejszej części możemy zacząć przekazywać inne informacje. Podobnie wygląda sytuacja, kiedy chcemy skupić się na reklamowaniu naszych produktów, bądź usług. Wówczas pierwszą informacją jaką powinien otrzymać odbiorca, to jaki produkt jest reklamowany, bądź usługa, następnie powinno ukazać się logo przedsiębiorstw, a następnie dalsze pozostałe informacje, jakie chcemy przekazać.
Stworzyć reklamę zachodzącą w pamięć jest naprawdę trudno, lecz spośród wszystkich rodzajów, chyba najbardziej utrwalają się w pamięci reklamy internetowe, ponieważ wielokrotnie stwarzają interakcje z użytkownikiem, dodatkowo tak jak w przypadku reklamy telewizyjnej może być wyświetlany obraz oraz dźwięk. Z pośród wszystkich reklam internetowych, najlepiej zachodzącą w pamięć, jest z pewnością reklama XHTLM, która zazwyczaj jest emitowana na okres jednego tygodnia np. na stronie głównej portalu. Takie reklamy stwarzają duże zaufanie względem reklamowanych produktów, z pewnością dlatego, że są rzadko spotykane, a okres zapamiętania takiej reklamy trwa nawet do kilku miesięcy, lecz ważne jest, aby kilkakrotnie w odstępie jakiegoś czasu użytkownik spojrzał na tą reklamę.
mBrokers.pl