Sukces każdej firmy jest składową wysokiej jakości oferowanych produktów czy usług oraz poziomu zadowolenia klientów. Jedną z nagród przyznawanych zaufanym przedsiębiorstwom jest tytuł Firmy Przyjaznej Klientowi. Każdy ubiegający się o niego podmiot musi pozytywnie przejść badanie, którego celem jest ocena satysfakcji klientów oraz wydana przez nich rekomendacja. Compass Money zdobyło miano Firmy Przyjaznej Klientowi, osiągając najlepszy wynik pośród konkurencji.
O zdobyciu przez daną firmę tytułu laureata decydowało badanie przeprowadzone przez niezależny i kompetentny zespół analityków. Ekspertyzie klientów podlegała ocena współpracy z firmą, łatwości kontaktu, prawdopodobieństwa rekomendacji, obsługi w placówkach, obsługi doradców finansowych oraz ogólne zadowolenie. Aby otrzymać miano Firmy Przyjaznej Klientowi, w badaniu należało uzyskać oceny na poziomie minimum 80% w każdym ze wskazanych obszarów oraz osiągnąć zbiorczy indeks FPK wynoszący co najmniej 85% – firma Compass Money otrzymała indeks na poziomie 91%, dzięki czemu znacząco wyróżnia się na tle konkurencji. Compass Money prężnie rozwija się na polskim rynku finansowym, oferując klientom indywidualnym oraz biznesowym pożyczki, kredyty oraz leasing. Branża, w której działa firma charakteryzuje się wysokim poziomem integracji i komunikacji pomiędzy podmiotem a klientem, dlatego dbałość o najwyższą jakość tych relacji jest bardzo ważna.
Badanie zostało przeprowadzone w marcu 2015 roku, a każda podlegająca ocenom firma otrzymała zbiorczy raport podsumowujący szczegółowe odpowiedzi ankietowanych klientów. Według zestawienia – wszystkie badane obszary komunikacji klientów z firmą Compass Money uzyskały przeważającą ilość not pozytywnych, o czym świadczy wysoki poziom uzyskanych ocen – między 85% a 94%.
Z przeprowadzonego badania wynika, że zdecydowana większość – aż 93% wskazań top2box – ocenia bardzo wysoko kulturę oraz kompetencje pracowników Compass Money oraz uważa, że w kontaktach z nimi czuje się wyróżniona. Ponadto 81% badanych zdeklarowało, że firma szybko reaguje i rozwiązuje zgłaszane przez nich sprawy.
Ocenie podlegały również formy kontaktu klienta z firmą. Z raportu wynika, że 51% badanych komunikuje się z pracownikami poprzez telefon, a 44% osobiście. Pozostali ankietowani wybrali e-mail czy sms jako dogodną dla siebie formę kontaktu.
Badanie Firmy Przyjaznej Klientowi odnosiło się również do oceny obsługi w placówkach oraz samych doradców finansowych. Według podanych wyników, pracownicy Compass Money są skłonni do pomocy – 97% badanych poparło obsługę w placówce, a 92% osób – doradców.
Badanie skłonności rekomendacji pokazało, że aż 67% ankietowanych poleciłoby firmę Compass Money swoim bliskim i znajomym zainteresowanym ofertą w zakresie usług finansowych. Klienci są skłonni do rekomendowania uprzejmości i kompetencji pracowników firmy, doceniając ich podejście do pracy oraz do samych zainteresowanych.
Z raportu wynika, że aż 64% badanych w ocenie ogólnego zadowolenia z działalności Compass Money przyznało firmie 10 punktów w 10-stopniowej skali. Za mocne strony przedsiębiorstwa wskazywano miłą obsługę, przejrzysty kontakt z pracownikami, szybkie rozwiązywanie zgłaszanych problemów, indywidualne podejście do klienta oraz uczciwość i bezpieczeństwo.
Wysokie oceny firmy Compass Money pokazują, jak ważne jest dbanie o dobre relacje z klientami. Sukces osiągany jest wtedy, gdy uda się połączyć wysoką jakość usług z równie wysokim zadowoleniem ich użytkowników. Firma Compass Money doskonale wie, że najcenniejszą nagrodą jest uśmiech każdego klienta.
Źródło: GutPR