Wiele osób uważa, że już samo posiadanie strony WWW powinno wystarczyć w dotarciu do odbiorców. Okazuje się jednak, że niekoniecznie tak jest – w Internecie znajdziemy bowiem mnóstwo portali o różnej tematyce, niektóre z pewnością związane z naszą branżą, a więc konkurencja jest przeogromna. Każdy z nich chciałby docierać ze swoją ofertą do jak największego grona klientów, lecz tylko niektórzy wiedzą jak zrobić to prawidłowo.
Treść
Po założeniu strony WWW często rezygnujemy z jej aktualizacji. Nie piszemy nowych tekstów, nie wrzucamy zdjęć, nie dzielimy się historiami z życia firmy. To bardzo duży błąd. Dobrze dobrane treści mają duży wpływ na pozycjonowanie. Czym ono jest? To jedna z metod, która pomaga nam znaleźć się na wysokich pozycjach w wyszukiwarkach. Dzięki tak zwanym słowom kluczowym, umiejętnie wplecionym w treści na portalu mamy szansę na zdobycie miejsca w tak zwanym TOP 10. Rzecz jasna nie jest to proste zadanie i często musimy poprosić o pomoc specjalistów. Dzieje się tak szczególnie wtedy, gdy nasza strona ma już kilka lat i niezbędne będzie wprowadzenie kilku zmian.
Reklama w Sieci
Pozycjonowanie może potrwać nawet kilka miesięcy. To praca składająca się z kilku etapów, ściśle związanych z budową samej strony i tak zwanym contentem. Drugim sposobem na lepsza pozycję w wyszukiwarce jest reklama Google AdWords. Dzięki niej możemy pojawić się zaraz nad wynikami organicznymi. Wystarczy wybrać frazę, na którą chcemy być wyszukiwani, stworzyć odpowiednią reklamę oraz zadbać by nasza strona faktycznie odpowiadała danym hasłom. Ten sposób działa już na drugi dzień po wpłaceniu budżetu do Google. Niestety źle zaprojektowana reklama lub słaba strona docelowa mogą spowodować, że nasz przekaz nie będzie często wyświetlany.
Sprawdzenie
Coraz więcej osób korzysta także z tak zwanego audytu SEO. W Fabryce Marketingu dowiemy się na czym dokładnie taki audyt polega oraz kiedy i w jakim celu powinniśmy go zrobić. To dobre rozwiązanie jeśli nie jesteśmy pewni, czy nasz serwis działa prawidłowo. Specjaliści dokładnie sprawdzą daną stronę WWW, stworzą specjalny raport podsumowujący ewentualne błędy i znajdą rozwiązanie zaistniałych problemów.