Niestety jakby na to nie spojrzeć wiele firm w szczególności ze sektora małych i średnich firm z pewnością w nieświadomy sposób popełnia większe, bądź mniejsze błędy w marketingu. Warto dogłębnie poddać analizie własne działania ze względu na zapoznanie się z poniższymi uwarunkowaniami, które określają częste błędy przedsiębiorców.
Brak prowadzenia marketingu
Powoduje brak możliwości rozwijania swojego przedsiębiorstwa niezależnie od ukształtowania profilu działalności. Głównie nowe przedsiębiorstwa omijają marketing z uwagi na zbyt wysokie koszty związane z reklamą. A przecież wystarczy dobrze wypozycjonować stronę internetową w Google, a także w innych przeglądarkach oraz posłużyć się marketingiem szeptanym, który ma naprawdę niewyobrażalną moc. Warto także dodać informacje o firmie do różnych katalogów firm. W ten sposób nie powinniśmy wydać zbyt wiele gotówki, a już w pewien sposób prowadzimy radykalny, dobry marketing własnego przedsiębiorstwa.
Niewłaściwa grupa docelowa
To niestety dość częsty błąd w małej firmie, w której marketingiem zajmuje się osoba z przypadku, nie mająca zbytniej wiedzy oraz wykształcenia na tym tle. Określenie właściwej grupy docelowej jest podstawą przy prowadzeniu każdej kampanii reklamowej, nawet tej najmniejszej, ponieważ ze względu na określenie grupy docelowej wybiera się odpowiedni kanał przekazu reklamowego.
Brak prowadzenia badań marketingowych
Badania marketingowe to podstawa dla średnich i dużych firm. Niestety bardzo często w sposób świadomy zaniedbuje się ten proces z uwagi na chęć wprowadzenia oszczędności. Jak to mówią skąpy traci podwójnie, również i w tym przypadku, ponieważ jeśli będziemy chcieli przeprowadzić np. jakąś kampanie reklamową, a niedokonany sprawdzenia czy reklama jest dobra, i trafnie utworzona względem grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć, wówczas środki przeznaczone na reklamę mogą zostać zmarnowane, ponieważ nie osiągnęliśmy wyników jakie postawiliśmy w założeniach.
Przeinwestowanie
To także problem, który może przyczynić się do osiągnięcia straty końcowej, ponieważ to, że będziemy przeznaczać niezliczone sumy pieniężne na reklamę niekoniecznie przełoży się na osiągnięcie wyższego zysku. Bardzo ważne jest ustalenie oraz zastosowanie optimum związanego z przeznaczeniem określonych budżetu finansowych na reklamę. Niekoniecznie reklama telewizyjna, radiowa to dobre rozwiązanie, czasem lepiej pomyśleć o tańszym rozwiązaniu, jakim jest Internet, który ma więcej możliwości, a który także jest dobrym kanałem dystrybucji reklamy.
Informujmy klientów o zaletach naszych produktów
To bardzo ważne, ponieważ wiele przekazów reklamowych skupia się na informowaniu klienta o niskiej cenie sprzedawanego przez niego dobra. Naturalnie, jest to ważna informacja, bardzo pożądana, aczkolwiek nie należy z tym przesadzać, gdyż należy poinformować odbiorcę o pozytywnych cechach reklamowanego produktu. Przy czym warto podkreślić jakie konsument osiągnie korzyści ze względu na dokonanie zakupu reklamowanego towaru.
Reklama bez wyraźnego celu działania
Reklama bardzo często zachwala reklamowany przedmiot, nakłania do zakupu, lecz niestety już nie informuje co należy zrobić. Skutkuje to tym, że bardzo szybko o niej zapominamy, ponieważ nie otrzymaliśmy jasnego oraz prostego polecenia do wykonania. A trzeba tak niewiele, wystarczy, że przekażemy odbiorcy krótką informację Np.: Przyjdź do banku, a zdobędziesz kredyt w 15 minut. Zadzwoń teraz pod numer ….. a otrzymasz 10% rabatu.