Ogłoszenia o szybkim i łatwym zarobku to dla internautów już niemal codzienność. Każdemu z nich towarzyszy informacja o możliwości dorobienia pokaźnej sumy w bardzo krótkim czasie. Czy faktycznie można zarobić w sieci? Okazuje się, że tak, ale w rzeczywistości nie przychodzi to tak łatwo i każdy dochód wiąże się z wykonaniem pracy. O zjawisku zarabiania w Internecie opowiadają specjaliści firmy Skilltelligence – twórcy platformy crowdsourcingowej, która pozwala m.in. na dorabianie w sieci. Młodzi ludzie coraz bardziej zaznaczają swoją obecność na rynku pracy. Dzięki nim rynek szturmuje zupełnie nowe, w porównaniu do ich starszych kolegów i koleżanek, postrzeganie życia zawodowego i podejście do obowiązków.
Podstawowa różnica dotyczy podejścia do technologii – obecnie praca z wykorzystaniem Internetu to standard. Przestaje więc zadziwiać fakt, że młodzi ludzie pracują w sieci lub z wykorzystaniem smartfonów. Jednym z rozwiązań umożliwiających taką pracę jest aplikacja BuzzBee. – Dzięki BuzzBee to użytkownicy aplikacji decydują, kiedy i jak długo pracują. Cały proces polega na wykonywaniu prostych zadań w terenie. W praktyce może to dotyczyć np. odwiedzenia najbliższego sklepu, zrobienia kilku zdjęć i odpowiedzenia na kilka prostych pytań. Po wysłaniu odpowiedzi użytkownicy dostają potwierdzenie poprawnej realizacji zadania, a zarobione pieniądze przelewane są na ich konto – tłumaczy Radosław Jeż prezes firmy Skilltelligence, współtwórca BuzzBee.
Zadania dostępne w aplikacji umożliwiają najczęściej zarobek rzędu 10 – 20zł. Przy odpowiednim zaplanowaniu działań i szybkiej reakcji na pojawiające się oferty daje to możliwość uzbierania pokaźnego kieszonkowego. Rekordziści potrafili zarobić nawet ponad 1000 zł podczas wykonywania jednego zadania. Z drugiej strony młodzi użytkownicy mogą potraktować aplikację jako dobry sposób na poznanie specyfiki rynku pracy. – To również doskonała okazja dla rodziców, którzy chcą nauczyć swoje nastoletnie dzieci wysokiej kultury pracy i tego, że w przyszłości na pieniądze trzeba będzie rzetelnie zapracować. Można to potraktować jako pierwsze doświadczenie zawodowe – dodaje Łukasz Głowacz wiceprezes Skilltelligence.
Poza możliwością zarobku aplikacja dzięki wykorzystaniu grywalizacji (możliwość zbierania odznak i punktów doświadczenia) daje użytkownikom również możliwość kreatywnego i ciekawego spędzania wolnego czasu. Twórcy wprowadzili do niej elementy gry i zabawy – w ten sposób odbiorcy aplikacji konkurują ze sobą, wykonują dodatkowe zadania, dzięki którym są pozycjonowani na listach rankingowych oraz wynagradzani upominkami.
Aplikacja BuzzBee jest częścią platformy crowdsourcingowej Skilltelligence – to dzięki niej możliwe jest delegowanie zadań użytkownikom. Czym jest crowdsourcing? To metoda pozyskiwania informacji rynkowych, wykorzystująca nowoczesne technologie i możliwość dotarcia do szerokiej rzeszy ludzi dzięki nim. Cały proces pozyskiwania informacji drogą crowdsourcingu trwa wiele krócej niż alternatywne metody (np. przez agencje badawcze) i przynosi rzetelne informacje z rynku, których dostawcami są właśnie użytkownicy BuzzBee
Autor: Przemysław Kozera