Według szacunków MPG wartość rynku reklamowego w Polsce wzrosła o niemal 12% w pierwszym półroczu 2010 r. w porównaniu do 2009 r. Wielkość rynku wyniosła 4 127 mln zł netto wobec 3 694 mln zł netto rok wcześniej. Telewizja pozostaje wiodącym medium w wydatkach reklamowych i notuje największy wartościowo wzrost (+22,4%). Medium najszybciej rosnącym jest kino (+36,2%). Zdaniem MPG widać również bardzo szybkie wzrosty reklamy
Według szacunków MPG wartość rynku reklamowego w Polsce wzrosła o niemal 12% w pierwszym półroczu 2010 r. w porównaniu do 2009 r. Wielkość rynku wyniosła 4 127 mln zł netto wobec 3 694 mln zł netto rok wcześniej.
Telewizja pozostaje wiodącym medium w wydatkach reklamowych i notuje największy wartościowo wzrost (+22,4%). Medium najszybciej rosnącym jest kino (+36,2%). Zdaniem MPG widać również bardzo szybkie wzrosty reklamy internetowej (+17,5%), która udziałowo staje się trzecim medium w wydatkach reklamowych. Gorzej radzą sobie media drukowane (-10,8%) oraz outdoor (-11,3%).
Dwudziestu największych reklamodawców zwiększyło swoje wydatki reklamowe w pierwszej połowie 2010 r. w stosunku do pierwszej połowy 2009 r. MPG szacuje, że wzrost ten wyniósł około 18%.
Najszybciej wzrastały wydatki w sektorach FMCG oraz sektorze farmaceutycznym. Zdaniem MPG znamienny wydaje się również wzrost wydatków w motoryzacji co odzwierciedla pozytywne wyniki jeśli chodzi o wzrost liczby sprzedanych samochodów w Polsce zanotowany w ostatnich miesiącach. Niewiele sektorów opiera się trendowi wzrostowemu, jednak warty zauważenia wydaje się być spadek wydatków w tradycyjnie bardzo konkurencyjnym sektorze telekomunikacyjnym.
MPG prognozuje utrzymanie dynamiki wzrostu wydatków reklamowych, która na koniec 2010 osiągnąć może +14,3% (rok do roku).
ŁM
Zobacz także:
– V2Media niestandardowo dla Volvo
– Adkontekst wprowadza nowy produkt reklamowy