Każdy biznesmen rozumie, że do skutecznego działania potrzebne są wiedza i umiejętności, ale i dobrze dobrani partnerzy oraz narzędzia. Takim uniwersalnym narzędziem, które awansowało ostatnio do roli skutecznego partnera, jest nowoczesny tablet.
Co daje wykorzystanie tabletu w biznesie, jakie cechy powinno mieć idealne urządzenie i czy warto w nie zainwestować?
2 w 1: trochę komputer, trochę smartfon
Idealny biznesmen musi być kreatywny, wielozadaniowy i do bólu mobilny. Czas to pieniądz – w dobie internetu konieczna jest natychmiastowa komunikacja, a od szybkości reakcji często zależy uzyskanie przewagi nad czujną konkurencją. Trzeba działać szybko, w każdym miejscu i o każdej porze, dlatego tak konieczna jest pomoc inteligentnych, mobilnych urządzeń. Po erze dominacji komórek i netbooków przyszła pora na coś, co zapewnia usługę dwa w jednym. Coraz częściej negocjacjom czy obsłudze klientów towarzyszy biurowy tablet Samsung, Lenovo, HP czy ASUS.
Przewaga tabletów nad smartfonami czy laptopami jest oczywista: tablet zbiera to, co w obu urządzeniach jest dla biznesu najcenniejsze. Z telefonem łączy go łatwe korzystanie z internetu mobilnego (także z bankowości mobilnej) i możliwość długiego funkcjonowania bez podpięcia do zasilania. Od komputera tablet przejmuje takie istotne atuty, jak duży ekran, oprogramowanie, wirtualna klawiatura i przystosowanie pod czynności o charakterze stricte biurowym.
Biznesowe udogodnienia
Wirtualna klawiatura z pewnością ułatwi korzystanie z urządzenia (w porównaniu z pisaniem dłuższych tekstów na ekranie smartfona), ale trzeba przyznać, że nie rozwiązuje w pełni problemu utrudnionego pisania na ekranie dotykowym, np. w podróży. Nieważny jest tu model tabletu: przesuwanie kursorem i tworzenie dłuższych przekazów wymaga maksymalnej koncentracji i skupienia, co nie bardzo idzie w parze z wymaganą w biznesie wielozadaniowością.
Sekundy, które tracimy na utrudnione wprowadzanie znaków diakrytycznych (np. polskich liter), są naprawdę cenne. Nawet tutaj tablet posiada istotną przewagę nad smartfonem, mianowicie można go z łatwością połączyć z zewnętrzną klawiaturą. Na rynku znajdziemy specjalne modele zaprojektowane do takiej współpracy, np. ASUS Transformer Book T100 czy tablet Samsung.
Przy wyborze tabletu nie zapominaj, że biznesowe narzędzie będzie zawierało bardzo cenne dane. Kopie firmowych dokumentów, wiadomości i ważne kontakty nie powinny trafić w niepowołane ręce. Dlatego tak ważne jest, żeby biznesowy tablet mógł zaszyfrować całą zawartość lub całkiem ją skasować, kiedy zajdzie taka potrzeba. To właściwie standard określany przez wymogi korporacyjnych polityk bezpieczeństwa. Warto też wybrać taki tablet, który zagwarantuje łączność w sieci 3G/4G i zapewni nam dostęp do internetu nawet w rejonach pozbawionych WI-FI.
Czy warto zainwestować w tablet? Jak kupić go taniej?
Tablet pozwala na wygodne obsługiwanie e-maili, tworzenie notatek czy prezentacji dla klientów. Coraz częściej stosuje się go nie tylko w firmach handlowych i korporacjach, ale też w salonach urody czy restauracjach (jako elektroniczne menu). Na rynku mnożą się specjalne aplikacje dedykowane dla konkretnych branż. Niestety – im bardziej funkcjonalny tablet, tym więcej musimy za niego zapłacić.
Dobrą metodą na tańsze nabycie tabletu jest jednoczesne zawarcie umowy o usługę telekomunikacyjną. Przez takie łączenie usług i wykupienie abonamentu (który i tak trzeba prędzej czy później nabyć, żeby w pełni korzystać z urządzenia), można sporo zaoszczędzić na kosztach. Nawet najnowszy tablet Samsung czy LG będzie w zasięgu naszej kieszeni – zwłaszcza wtedy, kiedy skorzystamy z oferty dla firm w okresie promocyjnym, np. przed świętami.