Współczesny nam świat pełen jest różnych reklam. Gdziekolwiek byśmy nie spojrzeli, czegokolwiek byśmy nie słuchali, tam z każdego kąta i miejsca atakują nas reklamy. Dzisiaj reklama widoczna jest na ulicy, w prasie, w telewizji, radio. Prawie na każdym budynku, czy na ulicy zerkają na nas bilboardy z reklamami. Zostało udowodnione, że do ludzi najbardziej trafiają różnego rodzaju slogany reklamowe, dlatego też firmy reklamowe to właśnie na nie kładą duży nacisk podczas organizowania kampanii reklamowych.
Współczesny nam świat pełen jest różnych reklam. Gdziekolwiek byśmy nie spojrzeli, czegokolwiek byśmy nie słuchali, tam z każdego kąta i miejsca atakują nas reklamy. Dzisiaj reklama widoczna jest na ulicy, w prasie, w telewizji, radio. Prawie na każdym budynku, czy na ulicy zerkają na nas bilboardy z reklamami.
Zostało udowodnione, że do ludzi najbardziej trafiają różnego rodzaju slogany reklamowe, dlatego też firmy reklamowe to właśnie na nie kładą duży nacisk podczas organizowania kampanii reklamowych.
Slogan reklamowy jest krótkim sformułowaniem, hasłem, które w bardzo dużym skrócie opowiada o tym jak będzie wyglądała kampania reklamowa danego produktu, marki, czy przedsiębiorstwa. Slogan reklamowy jest wybierany jako motyw przewodni każdej kampanii reklamowej. Praktycznie praca nad kampanią rozpoczyna się od wyboru sloganu. Jego zadaniem jest przyciągnięcie uwagi jak największej ilości potencjalnych klientów. To dzięki niemu zwiększa się zainteresowanie danym produktem, czy marką.
Slogany są tak skonstruowane, aby w jak najkrótszym czasie mogły trafić do jak największej ilości klientów i wywołać w nich pewne określone zachowania. Są one tworzone przez speców od reklamy głównie na potrzeby akcji promocyjnych przeprowadzanych przez firmy. W takiej akcji mają one jeszcze bardziej zachęcić do nabywania reklamowanych produktów.
Wbrew pozorom wybór hasła reklamowego wcale nie należy do najłatwiejszych. Przede wszystkim trzeba dobrze wiedzieć do jakiej grupy konsumentów ma być skierowana reklama, bowiem każda grupa konsumencka ma zupełnie inne wymagania i trafiają do niej zupełnie inne racje. Z tego powodu, aby dobrze trafić z przesłaniem sloganu trzeba go stworzyć w taki sposób, aby spełnił swoje zadanie w stu procentach. Należy najpierw dokładnie określić i scharakteryzować grupę nabywców, która będzie przekonywana do danego produktu.
Slogan w reklamie telewizyjnej umieszczany jest głównie jako sentencja umieszczana w ostatnim trwającym kilka sekund ujęciu, które przedstawia na przykład logo marki. W reklamie prasowej slogan znajduje się blisko logo marki.
Bardzo często wykorzystuje się go w sytuacji kiedy nazwa danej marki nie kojarzy się z niczym. Ma on spowodować, aby produkt kojarzono z danym powiedzeniem.
Do głównych cech sloganu zaliczymy z pewnością:
- Prostotę,
- Zwięzłość,
- Oryginalność,
- Zapamiętywalność,
- Niekonwencjonalność.
Dobry slogan powinien wybić markę na przednią pozycję, powinien sprawić, aby stała się ona bardziej rozpoznawalna. Ma skłonić do kupna produktu lub skorzystania z usługi. Można powiedzieć, że niektóre slogany są nieśmiertelne, ponieważ tak dobrze dopasowały się z produktem lub marką, że towarzyszą jej przez wiele lat i cały czas są kojarzone tylko z nią.
Slogan powinien wyróżniać markę i produkt na tle konkurencji, powinien prezentować jej siłę, jej przewagę nad innymi, powinien być prosty i łatwy do zapamiętania.
Slogany mogą być pisane w formie wiersza, rymowanki, porównania, przenośni, metafory.