Wielu właścicieli małych a nawet średnich firm, nadal uważa że reklama w internecie nie jest im potrzebna, mają oni swoich stałych klientów, dzięki którym interes się kręci – po co więc interesować się promocją w sieci (i co gorsze wydawać) na to jeszcze sporo ciężko zarobionych pieniędzy? Nowe firmy także często nie wliczają budżetu na reklamę online do swoich kalkulacji co jest bardzo dużym błędem już na starcie biznesu.
Pokaż się w sieci!
Z internetu korzysta już większość polaków, na Facebooku jest nas około 11 mln – dane mówią same za siebie – na pewno część z tych osób są naszymi potencjalnymi klientami – dlaczego by tego nie wykorzystać? W czasach, w których ludzie spędzają wiele godzin dziennie przed ekranami różnych urządzeń najłatwiejszym sposobem dotarcia do nich jest właśnie marketing online a dobrze zaplanowane działania marketingowe pomogą Twojej firmie się rozwinąć. Co można zyskać dzięki reklamie w internecie?
Docierasz do swoich potencjalnych klientów
Przez internet jesteś w stanie dotrzeć do większej ilość osób i to w krótszym czasie niż poza siecią. Jesteś tam gdzie większość z nich spędza czas, nie muszą oni odrywać się od swojej rzeczywistości aby zobaczyć Twoją ofertę.
Ułatwiasz klientom kontakt
Klienci będą się kontaktować z Tobą w wygodny dla nich sposób – jedni przez formularz na stronie www, inni przez wiadomość na Facebooku a jeszcze inni będą woleli do Ciebie zadzwonić. Zwiększając możliwości dotarcia do Twojej oferty zwiększasz szanse na rozbudowanie swojej bazy klientów.
Wzmacniasz wizerunek swojej marki i pokazujesz swój profesjonalizm
Marki korzystające z najnowszych rozwiązań uważane są za bardziej innowacyjne i profesjonalne, są też częściej wybierane – tylko dla tego że klient zapamiętał reklamę.
Jesteś w stanie zmierzyć ich efektywność
Jedna z największych przewag reklamy online nad tą offline – można ją dokładnie zmierzyć i wyciągnąć wnioski. Będziesz w stanie określić ile zarobiła dla Ciebie każda wydana złotówka, dowiesz się też w jaki rodzaj reklamy warto inwestować.
Podsumowanie
Warto jest przemyśleć inwestycję w reklamę internetową nawet jeżeli Twoja branża nie ma nic wspólnego z globalną siecią, ludzie szukają w internecie nawet lokalnych firm usługowych, które dzięki reklamie online mogą zyskać więcej klientów.
Artykuł powstał przy współpracy z octamedia.pl