Holding Media-Saturn kontynuuje ekspansję na polskim rynku. Do portfolio marek technologicznych należących do koncernu dołączył sklep internetowy redcoon.pl, działający w segmencie Pure Play. Z dniem 1 kwietnia redcoon stał się integralną częścią Media-Saturn Holding Polska, uzupełniając ofertę odnoszących rynkowy sukces sieci Media Markt i Saturn.
Sklep internetowy redcoon działa w 8 krajach europejskich, w tym od 2008 roku także w Polsce. Oferta sklepu to ponad 35 000 produktów w głównych kategoriach związanych z elektroniką dla domu i biura oraz z nowymi technologiami m.in. AGD, RTV, komputery, sprzęt fotograficzny, sprzęt ogrodowy, elektronika sportowa i rekreacyjna, instrumenty muzyczne i akcesoria.
Rozpoczęty w październiku 2015 roku proces włączenia spółki redcoon w struktury Media-Saturn Holding Polska Sp. z o.o. został z sukcesem zakończony. Tym samym z dniem 1 kwietnia br. redcoon stał się integralną częścią holdingu i trzecią, obok Media Markt i Saturn, silną marką działającą na rzecz dynamicznego, wielokanałowego rozwoju firmy. Jako uznany na rynku polskim sklep internetowy, redcoon.pl będzie operował na zasadach niezależności, uzupełniając aktywności marek Media Markt i Saturn w internetowym kanale dystrybucji.
Jednym z fundamentalnych elementów strategii Media-Saturn Holding jest koncentracja na wzroście w segmencie Pure Play. Włączenie sklepu redcoon w struktury Media-Saturn Holding to kolejny etap realizacji strategii wielokanałowego rozwoju firmy. Od kwietnia br. będziemy operować na polskim rynku w ramach trzech silnych, niezależnych marek, wyspecjalizowanych w nowoczesnej elektronice użytkowej. Taka strategia umożliwi nam dotarcie do szerokiego grona klientów za pomocą zróżnicowanych kanałów sprzedaży, a tym samym zapewni przewagę na rynku – powiedział Marcin Rosati, Prezes Zarządu Media Saturn Holding Polska Sp. z o.o.
Kierowanie polską spółką redcoon zostało powierzone Zarządowi w składzie: Paweł Kuźma (CEO/CPO), Piotr Zemło (COO), Paweł Trembulak (CFO). Zakończenie procesu integracji wiąże się m.in. z reorganizacją zespołów obu przedsiębiorstw oraz przeniesieniem pracowników redcoon do biur centrali holdingu w Warszawie. Ma to zapewnić optymalizację zasobów ludzkich oraz lepsze wykorzystanie potencjału rynku.
Przyjęty model biznesowy oparty na prowadzeniu działań sprzedażowych w ramach trzech autonomicznych marek otwiera nowe perspektywy rozwoju zarówno dla całego holdingu, jak i spółki redcoon. Grupa Media-Saturn ugruntuje swoją pozycję lidera na polskim rynku elektroniki użytkowej, dołączając kolejny atut w postaci znanego i lubianego sklepu, operującego w nie wykorzystywanym do tej pory modelu Pure Play. Redcoon zyskuje natomiast dużego, wiarygodnego partnera, który wesprze dalszy rozwój sklepu i umocni jego pozycję. Nasza strategia związana z integracją redcoon w ramach struktur holdingu zakłada więc przede wszystkim osiągnięcie efektu synergii ze wspólnych działań – powiedział Paweł Kuźma, CEO/CPO spółki redcoon.pl . Media SATURN Więcej informacji z firmy MEDIA SATURN ( press box )