Co ma największy wpływ na pozycjonowanie strony? Czy zasada „content is King” przeszła już do mitów? Czy wielokrotne powtórzenia słów kluczowych w title pomogą w ich wzmocnieniu? Na te i wiele innych pytań odpowiedzi uzyskamy, kiedy grono ekspertów weźmie udział w badaniach Search Ranking Factors organizowanych co 2 lata przez ekipę SEOmoz. Rand Fishkin zachęca do zgłaszania propozycji specjalistów ds. SEO, którzy mogliby pomóc w opracowaniu rankingu czynników
Co ma największy wpływ na pozycjonowanie strony? Czy zasada „content is King” przeszła już do mitów? Czy wielokrotne powtórzenia słów kluczowych w title pomogą w ich wzmocnieniu? Na te i wiele innych pytań odpowiedzi uzyskamy, kiedy grono ekspertów weźmie udział w badaniach Search Ranking Factors organizowanych co 2 lata przez ekipę SEOmoz.
Rand Fishkin zachęca do zgłaszania propozycji specjalistów ds. SEO, którzy mogliby pomóc w opracowaniu rankingu czynników wpływających na pozycje w Google. Ranking będzie wyglądał podobnie jak ten z 2009 roku, będzie więc bardzo szczegółowy, ale znajdzie się w nim także ogólne podsumowanie. Przypomnijmy sobie, jak wyglądało ono 2 lata temu.
Niestety wyniki tych badań mogą nie mieć dokładnego odzwierciedlenia na polskim rynku ze względu na to, że będą się one skupiać na pozycjonowaniu w USA, czyli na samym Google.com. Planowane jest jednak powielenie badań w innych krajach, co umożliwiłoby porównanie pozycjonowania w różnych lokalizacjach.
Zgłoszenia można dokonywać za pomocą formularza znajdującego się na stronie SEOmoz.org, a ilość osób biorących udział w najnowszym Search Ranking Factors może przekroczyć 200. Na stronie tej znajduje się także lista czynników podlegających ocenie. Ponieważ nie jest ona ostateczna, w komentarzach można zgłaszać sugestie do niej.
Marta Gryszko
Zobacz także:
– Interia.pl zmienia stronę główną
– „Piotr i Paweł”: Spiżarnia Smaków ON-LINE. Czytaj, oglądaj, słuchaj, zamawiaj on-line
– Google Zeitgeist 2010: czego szukali Polacy?