Narzędzie Google Analytics służy generowaniu danych, dotyczących ruchu na stronach internetowych. Zbierane przez GA informacje – takie jak wejścia, odrzucenia, odsłony, średni czas spędzony na stronie, ścieżka celu itp. – umożliwiają proces optymalizacji stron w celu zwiększenia konwersji. Czy Google Analytics może pomóc w zwiększeniu wskaźnika konwersji, bez analizowania danych statystycznych? Jak się okazuje, tak! Niestandardowe zmienne w Google Analytics
Narzędzie Google Analytics służy generowaniu danych, dotyczących ruchu na stronach internetowych. Zbierane przez GA informacje – takie jak wejścia, odrzucenia, odsłony, średni czas spędzony na stronie, ścieżka celu itp. – umożliwiają proces optymalizacji stron w celu zwiększenia konwersji.
Czy Google Analytics może pomóc w zwiększeniu wskaźnika konwersji, bez analizowania danych statystycznych? Jak się okazuje, tak! Niestandardowe zmienne w Google Analytics
Podczas jednego z ostatnich webinariów, zespół Google Analytics poinformował o możliwości ustawiania niestandardowych zmiennych, a także o możliwości ich czytania. Jak to wykorzystać w praktyce?
Załóżmy, że naszym celem jest zaprezentowanie super oferty jedynie lojalnym i naprawdę zainteresowanym użytkownikom witryny. Wystarczy oznaczenie odwiedzających użytkowników, np. na stronie z formularzem zamówieniowym przy pomocy wspomnianych niestandardowych zmiennych w Google Analytics.
Jeśli oznaczony w GA użytkownik nie wypełni formularza, zejdzie ze ścieżki konwersji (np. wychodząc ze strony) i ponownie na nią powróci za jakiś czas (np. na stronę główną) GA rozpozna takiego użytkownika i wyświetli mu ukryty DIV z ofertą specjalną.
Jak to wygląda w praktyce? Zapraszam do przetestowania personalizacji stron www z Google Analytics, tutaj.
Metoda _getVisitorCustomVar() została szerzej opisana na stronie Google Analytics code.
Masz wrażenie, że zabawa z Google Analytics dopiero się zaczyna? Jakie są Twoje pomysły na wykorzystanie tej metody?
Maciej Lewiński
Zobacz także:
– Przychody Google z polskich AdWords wyniosą ok. 400 mln zł
– Nowa wersja Bing Webmaster Tools
– Kontekstowe sprawdzanie pisowni w Sugestiach Google