Google ogłosił wczoraj rozpoczęcie betatestów nowej opcji dopasowania słów kluczowych w AdWords. Nowa opcja mieści się gdzieś między dopasowaniem przybliżonym (broad) i dopasowaniem do wyrażenia (phrase). Przez Google przedstawiana jest jako „broad match modifier”, a nie jako nowy typ dopasowania. Ta długo oczekiwana funkcja testowana jest na razie w Wielkiej Brytanii i Kanadzie, ale liczymy, że niedługo trafi i do Polski.

Google ogłosił wczoraj rozpoczęcie betatestów nowej opcji dopasowania słów kluczowych w AdWords. Nowa opcja mieści się gdzieś między dopasowaniem przybliżonym (broad) i dopasowaniem do wyrażenia (phrase). Przez Google przedstawiana jest jako „broad match modifier”, a nie jako nowy typ dopasowania. Ta długo oczekiwana funkcja testowana jest na razie w Wielkiej Brytanii i Kanadzie, ale liczymy, że niedługo trafi i do Polski.

Jak to działa? Przed każdym słowem w ramach frazy w dopasowaniu przybliżonym można postawić znak plusa („+”). Wyłączy to dopasowywanie do tego słowa jego synonimów („szybki” < -> „prędki”) i słów powiązanych (np. „kwiaty” < -> „tulipany”). Wciąż – jak to w dopasowaniu przybliżonym – dopasowywane będą literówki („spdnie” < -> „spodnie”), odmiany przez liczbę („szafa” < -> „szafy”), skróty („PO” < -> „Platforma Obywatelska”) i słowa oparte na tym samym rdzeniu („stół” < -> „stołowy”). W skrócie można powiedzieć, że dopasowywane będą wszystkie te słowa, które dzisiaj zostałyby wytłuszczone w SERP-ach.

Poniżej grafika ilustrująca poziom zawężenia dopasowywania słów w poszczególnych opcjach dopasowania. Jak widać, słowa „z plusem” pasują do większej liczby zapytań niż słowa w dopasowaniu do frazy, ale do mniejszej liczby, niż słowa w dopasowaniu przybliżonym. Modyfikator może być użyty tylko do niektórych słów w ramach jednej frazy w dopasowaniu przybliżonym lub do wszystkich

Google zaleca stosowanie nowej funkcji tam, gdzie dotychczas używane było dopasowanie do frazy i straszy, że dodanie modyfikatora do fraz „w broadzie” zmniejszy natężenie ruchu. Firma sugeruje zatem pozostawienie istniejących fraz w broadzie, dodanie ich wersji z modyfikatorami i dopasowywanie stawek do zaobserwowanych wyników.

Tutaj znajdziesz sporo ciekawych przykładów pomagających zrozumieć nowy typ dopasowania AdWords, a tutaj znajdziesz oficjalne googlowe materiały na temat.


Maciej Janas

Oryginalny tekst

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj