Nawet w dobie usług internetowych sklepy tradycyjne wciąż pozostają kluczowym elementem przyszłej strategii Media-Saturn – Przyszłość wiodącego europejskiego detalisty elektroniki użytkowej kształtuje się poprzez cyfryzację w punktach sprzedaży i połączenie wszystkich platform sprzedażowych, nadając mu status sprzedawcy detalicznego 360°.

Grupa Media-Saturn, wiodący w Europie sprzedawca elektroniki użytkowej, otworzyła dzisiaj w Niemczech, w Leinfelden-Echterdingen, swój tysięczny sklep. Z przychodami netto 21 mld € i około 65.000 pracowników w całym roku obrotowym 2013/14 Grupa Media-Saturn działa w 15 krajach Europy. W Polsce jest reprezentowana przez 82 sklepy (Media Markt, Saturn, Saturn Connect, Samsung Saturn Store). Otwarcie tysięcznego sklepu oznacza, że ?? Media-Saturn osiągnął kolejny kamień milowy w swojej bezprecedensowej historii sukcesu, nie przestając dalej się rozwijać – również w obszarze tradycyjnej sprzedaży detalicznej. Przez ponad dwa lata międzynarodowa grupa konsekwentnie pozycjonuje się jako sprzedawca 360°, łączący w sobie zalety stacjonarnej i internetowej sprzedaży detalicznej, oferując doświadczenie zakupów jeszcze mocniej zorientowanych na klienta i wartości.

Ekspansja trwa

„Sklepy pozostają integralną częścią naszej strategii”, podkreślił Pieter Haas, p.o. Prezesa Zarządu Media-Saturn-Holding GmbH, z okazji otwarcia 1.000-go sklepu. „Sklepy to już nie tylko przestrzeń sprzedażowa, ale zarazem też centra obsługi, lokalne magazyny i salony wystawowe. Dlatego przyspieszamy tempo cyfryzacji w punktach sprzedaży oraz szeroko łączymy sklepy z naszymi cyfrowymi platformami sprzedażowymi. Cyfryzacja stała się doskonałą okazją dla stacjonarnego sektora sprzedaży detalicznej. Coraz bliższe zintegrowanie wszystkich kanałów sprzedaży oznacza, że ??możemy zaoferować naszym klientom możliwość dokonywania zakupów we wszystkich kanałach, w każdym miejscu i czasie. Stajemy się  dla naszych klientów przewodnikiem po coraz bardziej skomplikowanym, lecz fascynującym świecie cyfrowym, oferowanym przez nasz sektor. Uważamy to za receptę na sukces Grupy Media-Saturn w przyszłości.”

Cyfryzacja w punktach sprzedaży rozwija się

Cyfryzacja w punktach sprzedaży z udziałem innowacyjnych metod, stanowi istotną część strategii Media-Saturn na drodze do stania się wiodącym europejskim dystrybutorem cyfrowym w branży. Obejmuje ona także na przykład korzystanie z elektronicznych szyldów cenowych, tabletów dla personelu, bezpłatnego bezprzewodowego dostępu do Internetu dla klientów i terminali internetowych dla klientów z dodatkowymi ofertami usług. Te nowe usługi mają być wdrażane we  wszystkich sklepach.

Tysięczny sklep pokazuje koncepcję przyszłości

W tysięcznym sklepie można już doświadczyć, jak w sklepach Grupy Media-Saturn można jeszcze lepiej wspierać proces obsługi klienta poprzez zastosowanie nowoczesnych rozwiązań elektronicznych. Wprowadzono tam na przykład nową generację elektronicznych szyldów cenowych, które wkrótce będą dostarczać dodatkowych informacji na temat wybranych produktów dzięki integracji kodów QR. Co więcej, nowy Media Markt jest jednym z pierwszych sklepów z elektroniką użytkową w Niemczech, gdzie Grupa Media-Saturn pilotażowo wdraża program „Tablet@POS”: Wszyscy doradcy fachowi zostali wyposażeni w tablety i natychmiast mogą dostarczyć klientom bardziej szczegółowych informacji na temat produktów, porównać je i dzięki temu w sposób  jeszcze bardziej kompetentny doradzać i wspierać klienta w procesie zakupu.

Media SATURN
Więcej informacji z firmy MEDIA SATURN  ( press box )

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj