McDonalds posiada 304 restauracje w Polsce i zatrudnia ponad 16 000 pracowników. Liczba lokali wciąż rośnie, a te istniejące zostają poddawane gruntownej modernizacji.
Nowe trendy w architekturze, począwszy od zmiany wystroju wnętrz (dominują kolory drewna i kamienia, biel, beż i ciemna zieleń) po same bryły budynków, zapewniają wyższy standard, komfort i wygodę. Nowe restauracje mają dostosować się do konkretnego miejsca i lokalnych klientów. Powstaje coraz więcej lokali McDrive (ponad 70% to takie właśnie lokale) oraz kawiarnie McCafe, które oferują szeroki wybór kaw, herbat i deserów. W Polsce istnieją już 83 lokale tego typu. Firma poszerzyła także ofertę dla najmłodszych, budując w restauracjach specjalne pomieszczenia Gym&Fun, gdzie dzieci będą miały do dyspozycji atrakcje ruchowe takie jak wyścig rowerowy, mini boisko do koszykówki czy tor przeszkód. Nie da się ukryć, iż światowa marka zmienia filozofię firmy, o czym świadczy hasło „Good Food Fast” zamiast poprzedniego „Fast Food”.
McDonalds Polska już ponad rok temu postawił na tradycję, podejmując współpracę z jedną z najstarszych i najsilniejszych marek czekoladowych w kraju – Wedel. Owocem tego partnerstwa są desery lodowe McFlurry z Torcikiem Wedlowskim oraz Chałwą Królewską, pozytywnie przyjęte przez polskich konsumentów. Niedawno do lokali trafiła nowość w postaci deserów McFlurry z Mieszanką Wedlowską.
E.Wedel charakteryzuje się przede wszystkim lokalnością marki, sprawdzoną jakością, przez wielu określana jest także jako „własność narodowa”. Udostępniając swoje sztandarowe produkty, otwierają się na inne dziedziny dystrybucji swoich wyrobów. Warto wspomnieć, iż podjęli już wcześniej współpracę z wódką Chopin (likier czekoladowy E.Wedel & Vodka Chopin) oraz z lodami Grycan (limitowana edycja lodów Grycan z kawałkami czekolady E.Wedel). „Eksport produktów Wedel wzrósł o 30% w ubiegłym roku” – oświadczyła Magdalena Kołodziejska, Kierownik Komunikacji LOTTE Wedel. We wrześniu 2010 roku Wedel jest częścią japońskiej grupy LOTTE, działającej w różnych dziedzinach takich jak sektor spożywczy, słodycze, podróże, handel, rynek finansowy i budowlany. Ich wyroby można odnaleźć już między innymi w takich krajach jak: Wielka Brytania, Mongolia, Japonia, Kazachstan, Uzbekistan czy Egipt.
Obie firmy zapowiadają kontynuację współpracy. Magdalena Kołodziejska określa współpracę z McDonalds Polska jako „naturalny wybór. Dotychczasowe działania obu marek okazały się bardzo owocne, dlatego jesteśmy przekonani że i najnowsza propozycja zachwyci konsumentów. Jednocześnie już teraz możemy obiecać, że wspólnie z McDonalds w najbliższym czasie jeszcze nie raz zaskoczymy nowymi propozycjami”.„Miniony rok potwierdził opinię i umocnił nas w przekonaniu, iż decyzja o współpracy była słuszna. W przypadku kooperacji z Wedlem nie bez znaczenia był też fakt, że jest to znakomita polska marka z wieloletnią tradycją, partner biznesowy godny najwyżej rekomendacji”,dodaje Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonalds Polska
Magda Leszczyńska / newss.pl