Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji chce zabronić odsyłania widzów i słuchaczy do serwisów społecznościowych, takich jak Facebook czy Nasza Klasa. Jak informuje dzisiejszy Presserwis KRRiT zajęła się tematem serwisów społecznościowych po skardze jednego ze słuchaczy na Program I Polskiego Radia. Jego zdaniem prowadzący często w swoich audycjach odsyłali do Facebooka, reklamując ten serwis. Nie ma przeszkód, by media, także publiczne, były obecne w serwisach
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji chce zabronić odsyłania widzów i słuchaczy do serwisów społecznościowych, takich jak Facebook czy Nasza Klasa.
Jak informuje dzisiejszy Presserwis KRRiT zajęła się tematem serwisów społecznościowych po skardze jednego ze słuchaczy na Program I Polskiego Radia. Jego zdaniem prowadzący często w swoich audycjach odsyłali do Facebooka, reklamując ten serwis.
– Nie ma przeszkód, by media, także publiczne, były obecne w serwisach społecznościowych, miały tam profile i promowały swoje audycje. Niedopuszczalne jest jednak promowanie takich serwisów na antenie, zwłaszcza jeśli słuchaczy i widzów odsyła się tam po informacje inaczej niedostępne – powiedział w rozmowie z Presserwisem Krzysztof Luft, członek KRRiT.
Jak sugeruje Stanisław Celmer, dyrektor departamentu reklamy KRRiT, zakaz reklamowania serwisów społecznościowych w audycjach powinien dotyczyć zarówno mediów publicznych, jak i komercyjnych. – Nie chciałbym, żeby na antenie co chwila pojawiały się komunikaty: „więcej na Facebooku” – dodaje Celmer.
Oficjalne stanowisko w sprawie serwisów społecznościowych KRRiT ma przyjąć w ciągu kilku tygodni.
ŁM