Projekt pokazujący techniki nieuczciwych sprzedawców energii, często podszywających się pod markę PGE Polską Grupę Energetyczną, zdobył uznanie w kategorii „CSR w branży eventowej”. Dla spółki przygotowała go i zrealizowała agencja El Padre.
Akcja „Daj się oświecić” skierowana była do klientów PGE narażonych na działanie nieuczciwych sprzedawców energii elektrycznej i uświadamiała techniki, którymi się posługują. W czasie jej trwania okazało się, że aż 42 proc. uczestników nie czyta regulaminów przed ich podpisaniem, gdy zapoznają się z nimi poza siedzibą firmy.
Jak to sprawdziliśmy? Podczas eventów zorganizowanych w 17 miastach w Polsce, w regionach nasilonego działania nieuczciwych sprzedawców energii, ankieterzy zapraszali losowo wybranych przechodniów do udziału w konkursach z nagrodami. W celu wzięcia udziału w zabawie chętni podpisywali regulamin konkursu, w którym celowo znalazły się ukryte niekorzystne zapisy.
Osoby, które podpisały regulamin bez czytania, musiały wypełnić jeden z jego warunków, na który wcześniej wyraziły zgodę. Po ich wypełnieniu otrzymywały nagrody. Wśród warunków znalazło się m.in. wykonanie dziesięciu przysiadów z zamkniętymi oczami, zaśpiewanie piosenki, zatańczenie walca, wyrecytowanie kilku wersów inwokacji z „Pana Tadeusza” lub skakanie na skakance.
Spot podsumowujący akcję „Daj się oświecić – https://www.youtube.com/watch?v=doQP4fCsS3M
– Działania nieuczciwych sprzedawców to zmora całego sektora sprzedaży energii elektrycznej. Dokładamy wszelkich starań, żeby ostrzegać klientów przed niebezpieczeństwem. Nie tylko angażujemy się we wspólne działania z innymi firmami w ramach Towarzystwa Obrotu Energią, ale także sami organizujemy akcje edukacyjne. Cieszymy się, że zwiększają bezpieczeństwo klientów, a przy okazji są docenianie przez ekspertów w dziedzinie marketingu – mówi Dariusz Czuk, prezes zarządu PGE Obrót.
Nagroda została przyznana podczas uroczystej gali Meeting Planner Power Awards, która odbyła się w Warszawie. MP Power Award to uznany konkurs poświęcony branży eventowej, pokazujący najlepsze realizacje i praktyki we wszystkich jej sektorach. Główna ideą konkursu jest przedstawienie wartości i efektywności narzędzi z zakresu szeroko rozumianego event marketingu.
Nominację do tej nagrody dostała również inna akcja PGE Obrót przygotowana przez El Padre „Fachowcy w trasie”. W ramach oferty „Prąd jak prąd, ale z pomocą fachowców”, PGE postanowiła sprawić świąteczny prezent najmłodszym i dokonać w wybranych domach dziecka oraz ośrodkach społecznych bezpłatnych, kompleksowych napraw. Dodatkowo, podczas wizyt fachowców, zespół Recycling Band umilał czas podopiecznym, dając świąteczny koncert.
PGE Obrót
press box