Twoja strona internetowa cieszy się popularnością? W takim razie to najwyższy czas, żeby zacząć na niej zarabiać. W tym celu nieoceniona staje się optymalizacja AdSense, która pozwala czerpać zyski z reklam. Co warto o niej wiedzieć?
Optymalizacja AdSense dla początkujących
Optymalizowanie reklam zamieszczanych na witrynie jest pożyteczne z punktu widzenia jej właściciela, a także odwiedzających ją użytkowników. Ten pierwszy będzie mógł zwiększyć swój dochód, a internauci znajdą propozycje usług lub produktów, które będą dopasowane do ich potrzeb. Żeby jednak osiągnąć pożądane rezultaty, trzeba przemyśleć, jakie techniki warto wykorzystać. Pamiętaj, że znaczenie ma nie tylko treść i rodzaj reklam, ale także ich rozmieszczenie, ilość okienek na stronie, kolor, wykorzystany font i grafika – nie można bagatelizować tych czynników, planując swoje przyszłe działania z AdSense.
Jak zwiększyć zyski umiejętnie zamieszczając reklamy?
Zastanów się, ile reklam chcesz umieścić na stronie. Nie powinno ich być więcej niż publikowanych treści. Nie mniej ważny jest też sposób, w jaki tekst współgra z okienkami reklamowymi – nie mogą one przeszkadzać w odbiorze artykułów. Warto sytuować je, np. pomiędzy akapitami bądź punktami listy, w zależności od układu treści. Poza tym, spróbuj zamieścić reklamę po lewej stronie tekstu. Internautom przewijającym stronę z pomocą kursora czy dotykowo, łatwiej kliknąć w okienko znajdujące się na tej właśnie części ekranu.
Rekomendacje treści
Kolejny sposób na to, jak zwiększyć zyski, wiąże się z funkcją, służącą do dopasowywania treści. Na pewno zauważyłeś kiedyś, np. czytając artykuł na blogu, że pod spodem często wyświetlają się rekomendacje innych wpisów o powiązanej tematyce, znajdujących się na tej samej stronie. Taki zabieg zwiększa ruch na witrynie, co bezpośrednio przekłada się na liczbę wyświetleń reklam oraz na zysk, jaki można dzięki temu osiągnąć. Niektórzy mogą też pokazywać reklamy między rekomendacjami, nie jest to jednak opcja dostępna dla wszystkich – wiąże się to z wymaganiami dotyczącymi ruchu i liczby unikalnych stron.
Korzyści z testów A/B
Optymalizacja AdSense będzie jeszcze efektywniejsza, jeśli będziesz wdrażać sprawdzone rozwiązania. Właśnie w tym celu została udostępniona opcja eksperymentów. Nie jesteś pewien, czy reklama nie będzie wyglądać lepiej, gdy litery będą większe? Zastanawiasz się, czy banery powinny być dopasowane stylem do reszty strony, czy może mają wyróżniać się na zasadzie kontrastu? Przeprowadź testy A/B i z pomocą AdSense sprawdź, jaka opcja będzie dawała lepsze rezultaty. Pamiętaj tylko, że badanie kilku zmiennych jednocześnie nie będzie miarodajne, dlatego lepiej sprawdzać tylko jeden czynnik na raz, np. kolor tekstu albo jego wielkość. Weryfikacji podlegają także ustawienia blokowania reklam.
Samodzielnie czy z pomocą ekspertów?
Znalezienie najbardziej skutecznych metod, które pokazują, jak zwiększyć zyski razem z AdSense. wymaga zaangażowania i czasu, a także dogłębnej znajomości tego narzędzia. Właśnie z tego powodu warto zdecydować się na współpracę z certyfikowanym partnerem Google, czyli firmą, która zatrudnia specjalistów, których zadaniem jest optymalizacja AdSense, czyli m.in. implementacja wybranych rozwiązań, testowanie, wyszukiwanie odpowiednich narzędzi i dostosowywanie reklam – nie musisz robić tego samodzielnie! Jeżeli jesteś ciekaw, jaką dokładnie pomoc możesz otrzymać, wejdź na stronę https://www.optad360.com/. Taka kooperacja pozwoli Ci poświęcać więcej czasu na tworzenie wartościowych treści i zarazem umożliwi zarabianie poprzez reklamy.