Jak zaprojektować przyciski w kategorii sklepu internetowego

Przyciski są jednym z najważniejszych elementów nawigacji każdego sklepu internetowego. Niestety większość właścicieli e-commerce albo nie przykłada do ich wyglądu szczególnej wagi albo w żaden sposób nie weryfikuje ich poprawnego działania.

 

Jest to poważny błąd, ponieważ błędnie zaprojektowane przyciski mogą bardzo negatywnie wpłynąć na funkcjonowanie całego sklepu i przyczynić się do bardzo słabej konwersji. W tym krótkim artykule opiszę elementy na które warto zwrócić uwagę podczas projektowanie sklepu oraz podam przykład testu dzięki któremu możemy badać skuteczność wdrożonych przez nas rozwiązań.
Dobre praktyki

Oczywistym faktem jest to że każdy sklep jest inny i wymaga indywidualnego podejścia. Na szczęście można również łatwo sporządzić listę elementów kluczowych podczas projektowaniu przycisków na tronie internetowej:

1.Kolor przycisku – Najważniejsze aby kolor przycisków ‘dodaj do koszyka’ był widoczny na tle innych elementów strony, użytkownicy muszą móc odnaleźć go szybko i intuicyjnie. kolejne ważna rzecz to nie używanie kolorów kojarzących się z negacją (takich jak na przykład czerwony) ponieważ część użytkowników może je intuicyjnie pomijać.

2.Wielkość – Liczne badania pokazują że przyciski muszą być łatwo zauważalne a jednym z najczęstszych błędów który utrudni ich odnalezienie jest zbyt mała wielkość. Przycisk i jego tekst musi być wyraźnie większy od opisu produktu, nie może się z nim zlewać. Warto jednak pamiętać o tym żeby nie przesadzić z wielkością i nie uczynić przycisku zbyt nachalnym.

3.Tekst – W przypadku tekstu na przycisku zdecydowanie lepiej sprawdzają się sformułowania opisujący czynność i zwracające się zarazem do klienta. ‘Dodaj do koszyka będzie zdecydowanie lepszym rozwiązaniem niż lakoniczne i bez osobowe ‘Do koszyka’

4.Obszar ochronny – Przycisk nie może zlewać się z treścią strony, dlatego podczas projektowania strona musimy koniecznie pamiętać o otoczeniu go pusta przestrzenią (obszarem ochronnym) który znacznie ułatwi jego lokalizację.

Szybki przykład testu na podstawie strony kategorii Norton security
Na koniec postanowiłem zostawić krótki przykład testu który miał na celu optymalizację działania strony sklepu internetowego. Test został przeprowadzony na jednej z kluczowych stron serwisu, stronie kategorii programu Norton Security. Celem testu było zwiększenie świadomych dodań produktu do koszyku już z listy kategorii i zmniejszenie przypadkowych kliknięć. W tym celu zwiększyliśmy przyciski, wyróżniliśmy dodatkowo przycisk ‘Do koszyka’ i opatrzyliśmy go taką samą ikonką jaką oznaczamy na stronie koszyk. Zabieg ten zwiększył klikalność przycisku o 50% co zwiększyło konwersje o prawie 20%.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj