Telefonia VoIP, nazywana inaczej telefonią internetową, zdobywa coraz większą popularność wśród firm, przedsiębiorstw oraz użytkowników indywidualnych. Atrakcyjne stawki, niedrogie połączenia międzynarodowe oraz mobilność – to tylko niektóre z powodów, dla których usługi operatorów VoIP przyciągają więcej klientów, standardowe sieci telefoniczne.
Do czego podłączyć sieć?
Dostęp do VoIP jest w rzeczywistości o wiele łatwiejszy, niż może się początkowo wydawać. Wykonywać połączenia możemy za pomocą trzech urządzeń. Jednym z nich jest aparat telefoniczny przystosowany od razu do odbierania syngału IP. Drugie urządzenie to bramka IP, która pozwala dzwonić ze zwykłego telefonu – podłączona do aparatu odpowiada za przełożenie sygnału analogowego na cyfrowy. Trzeci rodzaj urządzeń to komputery oraz smartfony z dostępem do internetu, z których można dzwonić po zainstalowaniu odpowiedniej aplikacji mobilnej.
Zakładanie konta lub przenoszenie numeru
Jednym z czołowych operatorów VoIP na polskim rynku jest marka FCN, która dedykuje swoje produkty zarówno użytkownikom indywidualnym, jak i firmowym. Założenie konta w FCN jest niezwykle proste – wystarczy jedynie uzupełnić formularz na stronie internetowej i czekać na przesłanie dokumentów. W podobny sposób odbywa się przenoszenie starego numeru stacjonarnego do sieci VoIP. Po udzieleniu potrzebnych informacji sprawą zajmą się firmowi konsultanci.
Jaką ofertę wybrać?
Z myślą o zróżnicowanych potrzebach swoich klientów FCN przygotowało cztery plany taryfowe. Jeden z nich, rozliczenie prepaid, przeznaczony został dla użytkowników indywidualnych – dzięki temu klienci mogą na bieżąco kontrolować poziom swoich wydatków na telefon stacjonarnych i ograniczać niepotrzebne koszty. Pozostałe trzy to plany abonamentowe dla firm: FCN 300, FCN 700 i Wirtualna Centrala. Pierwsze dwa zapewniają dostęp do podstawowych usług ze zróżnicowaną liczbą minut do wykorzystania. Ostatni natomiast został zaprojektowany z myślą o wymagających klientach firmowych, którzy pragną zorganizować w swoim przedsiębiorstwie w pełni funkcjonalną i wielozadaniową centralę telefoniczną.