Dlaczego klienci klikają w linki sponsorowane?

Jednym z najprostszych i jednocześnie najbardziej popularnych sposobów reklamy w Internecie są linki sponsorowane. Umożliwiają one użytkownikom szybkie dotarcie do interesujących ich treści, w ramach wpisanych w okno wyszukiwarki fraz. Dla osoby, która poszukuje telewizora, pralki, ubezpieczenia czy kredytu, najlepszym rozwiązaniem jest odwiedzenie serwisu, który dostarczy wyczerpujących informacji i pozwoli bliżej przyjrzeć się przykładowym ofertom.

W ten sposób działają linki o wysokim poziomie ogólności, sygnalizujące branżę, w której działa dany serwis. Istnieją również linki sponsorowane o znacznie węższym zakresie, przygotowane z myślą o konkretnym produkcie, np. telefonie X marki Z. Jedne i drugie przyciągają uwagę użytkowników i kierują ich do serwisów, z których chętnie skorzystają. Jakie są główne zalety opisywanych rozwiązań?

Trafność

Dzięki użyciu tego typu linków klient ma absolutną pewność, że trafi na odpowiednią witrynę. Dopasowanie pod kątem słów kluczowych zapewnia wysoką skuteczność, tym bardziej jeżeli osoba prowadząca taką kampanię posiada doświadczenie w tym zakresie. Podstawową zasadą jest tutaj bowiem staranne określenie stopnia dopasowania, który musi być spełniony, żeby wyszukiwarka wyświetliła konkretne linki sponsorowane. Może się to odbywać już podczas otrzymania zapytania o treści przybliżonej do frazy kluczowej, który to wariant często stosuje się przy bardziej „ogólnych” treściach.

Dopasowanie do wyrażenia polega na tym, że link wyświetli się, jeżeli użytkownik użyje danej frazy wraz z innymi słowami przed lub po niej. Ostatni z wariantów to dopasowanie dokładne, które jest tożsame z wpisaniem frazy identycznej z zakładaną podczas otwierania kampanii. Mnogość rozwiązań sprawia, że każdy z uczestników kampanii może wypracować odpowiedni dla siebie sposób działania, jednak musi w tym celu nabyć przynajmniej podstawowe doświadczenie lub skorzystać na początku z pomocy specjalistów. Przydatne może się okazać także połączenie różnych metod i zastosowanie dodatkowo np. remarketingu dynamicznego.

Łatwość dostępu

Propozycja, którą podsuwa wyszukiwarka, jest dla klienta w pewnym sensie wyróżniona. Wiele osób preferuje wybór spośród trzech opcji – w tym przypadku odnośników tekstowych, zniechęcając się perspektywą ewentualnego wertowania kilkudziesięciu równorzędnych pozycji i dokonywania głębszych analiz, dotyczących przewagi jednej strony nad drugą oraz różnic pomiędzy poszczególnymi ofertami.

Co dają linki sponsorowane firmom?

Po stronie reklamodawcy znajduje się szereg korzyści, do których należy m.in. system rozliczania reklam. CPC, czyli cost per click oznacza, że opłata następuje tylko i wyłącznie po wejściu przez użytkownika na reklamowany serwis. Dzięki temu unika się tysięcy wyświetleń banerów, które są ignorowane przez internautów. Dodatkowo efekty używania takich linków są znacznie łatwiej mierzalne – wystarczy podzielić zysk przez liczbę kliknięć, by określić ile każde z nich jest warte. Z pewnością nie da się tego uczynić podczas bardziej „pasywnych” działań reklamowych.

Na czym polega remarketing dynamiczny?

Ta metoda to doskonała okazja do przypomnienia klientom o produktach, którymi interesowali się oni w przeszłości. Proces decyzyjny, który występuje podczas aktywności w sieci, pod niektórymi względami znacznie różni się od tego z życia realnego. Dawniej, gdy klient odwiedzał sklep, niejednokrotnie oddalony o wiele kilometrów od miejsca zamieszkania, to już w drodze towarzyszyła mu atmosfera zakupów. Wiedział on, że kupi jakiś rodzaj produktu, np. buty, jednak najczęściej nie był do końca pewien, na który model się zdecyduje – nie miał nawet odpowiedniej wiedzy na temat dostępnej oferty.

Obecnie sytuacja ta całkowicie się odwróciła. Informacje są dostępne w sieci, w papierowych gazetkach, wrzucanych do skrzynek, na billboardach oraz w reklamach telewizyjnych bądź radiowych. W tym natłoku danych łatwo jest „rozmyślić się”, zapomnieć o produkcie lub popaść w rodzaj decyzyjnego marazmu. Szeroka oferta rynkowa sprawia bowiem, że można przebierać w artykułach bez końca.

Stosując remarketing dynamiczny przedsiębiorca ma pewność, że dotrze do potencjalnego odbiorcy dokładnie z tym produktem, który był już wcześniej przedmiotem poszukiwań. Niejednokrotnie ludzie dojrzewają do decyzji zakupowej przez tygodnie bądź miesiące, odkładając ją w czasie – zobaczywszy po raz kolejny konkretnie ten przedmiot, którego poszukiwali mogą jednak poczuć, że nadarzyła się właśnie idealna okazja do złożenia zamówienia i sfinalizowania zakupu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj