Kulturalny, komunikatywny, znający język angielski – to tylko część wymogów, jakie powinien spełniać kandydat do pracy na recepcji. Zawód, który przez lata kojarzył się głównie z hotelami, urzędami i dużymi firmami, jest coraz częściej spotykany także w budynkach mieszkalnych. Mieszkanie w budynku posiadającym przy wejściu recepcję jest bez wątpienia wyrazem pewnego luksusu. Jednak poza wydźwiękiem czysto prestiżowym ma ono także bardzo praktyczne walory. W większości polskich bloków

Kulturalny, komunikatywny, znający język angielski – to tylko część wymogów, jakie powinien spełniać kandydat do pracy na recepcji. Zawód, który przez lata kojarzył się głównie z hotelami, urzędami i dużymi firmami, jest coraz częściej spotykany także w budynkach mieszkalnych.

Recepcja na dzień dobry
 

Mieszkanie w budynku posiadającym przy wejściu recepcję jest bez wątpienia wyrazem pewnego luksusu. Jednak poza wydźwiękiem czysto prestiżowym ma ono także bardzo praktyczne walory. W większości polskich bloków pierwszym źródłem kontaktu z proszonymi oraz tymi niechcianymi gośćmi, jest domofon. Rozrastająca się szczególnie dynamicznie w latach 90-tych ubiegłego wieku sieć systemów domofonowych pozwala na podstawowe zabezpieczenie klatki schodowej przed intruzami. Jeszcze większą ochronę może zapewnić odpowiednio przeszkolony pracownik recepcji. Jest on jednocześnie osobą, która w profesjonalny sposób wita wszystkich gości, udzielając im informacji o obiekcie. Dobrze przygotowany recepcjonista przestrzega przy tym określonych zasad poufności, gwarantując lokatorom zachowanie prywatności. Kulturalna
i fachowa obsługa wejścia do budynku stanowi więc doskonałą jego wizytówkę oraz niezbędną pomoc dla osób z zewnątrz.

W czym mogę pomóc?

Witold Sadowski z firmy Deka Inwestycje, która w swoim najnowszym projekcie, Aparthotelu Invite we Wrocławiu oferuje usługę recepcji, zwraca uwagę na dwutorowość korzyści płynących z jej funkcjonowania. – Recepcja to miejsce, które służy zarówno gościom, jak i mieszkańcom. Przez całą dobę na stanowisku jest osoba, która może na prośbę przechować nam drobne przedmioty, przekazać istotne informacje czy pomóc w różnych awaryjnych sytuacjach. To także wygodne rozwiązanie dla inwestorów myślących o wynajęciu swojego mieszkania. Dzięki niemu mają bowiem pewność, że budynek wraz z ich lokalem jest pod stałą kontrolą. Zatrudnienie dodatkowej obsługi w takim obiekcie generuje oczywiście pewne dodatkowe koszty. W zamian jednak wzrasta bezpieczeństwo oraz komfort mieszkania w nim.

Zaaranżowana w przestronnym holu gustowna recepcja nie musi funkcjonować, jako kolejny chwilowy i mało praktyczny trend sprowadzony z Zachodu. Może natomiast stać się niezwykle przydatnym i reprezentatywnym centrum, które dba o jak najwyższą jakość życia lokatorów.  


Piotr Bugaj

Junior Media Specialist

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj