Pewnie jak większość użytkowników internetu w Polsce korzystasz w wyszukiwarki Google. Poszukując informacji czy to w celach prywatnych czy biznesowych trafiasz na reklamy w wyszukiwarce. Na pewno nie raz zastanawiałeś się czy Twoją firmę byłoby stać na tego typu kampanię.
Prawdopodobnie wątpliwości takie mają głównie właściciele niewielkich, lokalnych biznesów, gdzie budżety na działania reklamowe są niewielkie, a czasem wręcz zerowe. Uwaga! – nawet dysponując bardzo ograniczonymi środkami można skutecznie reklamować się w Google.
Kampanie AdWords to narzędzie dające wielkie możliwości, bez względu na to czy jesteś dużym, ogólnopolskim sklepem internetowym, czy niewielką, lokalną firemką. Te niewielkie biznesy z ograniczonym budżetem reklamowym mają takie same szanse na zaprezentowanie swojej oferty.
Prowadząc lokalną firmę nie masz potrzeby promować jej na rynku ogólnopolskim, konkurując z największymi graczami. Takie kampanie są najdroższe, długa lista słów kluczowych o wysokiej konkurencyjności wpływa na znaczące zwiększenie kosztów budżetu kampanii. Biznesy lokalne, nastawione na promocję w ograniczonym obszarze mają szansę promować się przy niewielkim nakładzie środków.
Konkurencja jest wówczas mniejsza, jeśli dodatkowo Twój biznes jest niszowy – jest szansa, że będziesz pierwszym, który pojawi się ze swoją reklamę w Google. Nie będzie więc walki z konkurencją o wyższą pozycji reklamy w wyszukiwarce, co wpłynęłoby na automatyczne zwiększanie stawek.
Ile trzeba mieć żeby zacząć reklamować się w Google AdWords? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ wiele zależy od branży, wielkości konkurencji, ilości słów kluczowych i wielu innych czynników. Czasem wystarczy kilkaset złotych, by przygotować skuteczną i efektywną, lokalną kampanię AdWords.
Mając określony budżet, którego nie możesz przekroczyć możesz też poprosić agencję sem o takie zaplanowanie działań, by mieściły się one w ramach określonej z góry puli środków. Pamiętaj jednak, żeby brać pod uwagę sugerowany przez Google potencjał kampanii – zbyt mała pula środków może spowodować, że kampania będzie nieefektywna i nie uda się uzyskać zamierzonego efektu. W tej kwestii warto polegać na doświadczeniu fachowej agencji sem.