Pozycjonowanie jest stosunkowo mało znaną dziedziną w internetowym świecie. Jednak coraz częściej korzystają z niej właściciele różnych stron. Jeśli więc jesteśmy zainteresowani skutecznym pozycjonowaniem, powinniśmy najpierw zapoznać się z różnymi pojęciami, które są z nim związane. Jednym z popularniejszych zwrotów, na który na pewno wielokrotnie natrafimy, jest audyt SEO strony.
Generalnie rzecz biorąc jest to szczegółowy i rozbudowany raport. SEO Audyt zostaje opracowany dzięki dokładnej analizie danej strony internetowej. Sprawdza się tutaj różne czynniki, które wpływają bezpośrednio na pozycję danej witryny w wyszukiwarkach internetowych. Głównym celem audytu jest dostarczenie konkretnych informacji. Dzięki analizie dowiadujemy się o pozytywnych i negatywnych aspektach naszej strony, które wpływają na jej widoczność w wynikach wyszukiwania.
Co więcej, audyt SEO strony pokazuje nam również, jakie działania przyczynią się do poprawy oceny witryny dokonywanej przez algorytmy wyszukiwarek. Audyt pomaga także wykryć najważniejsze błędy strony, a tym samym je wyeliminować. Możemy wtedy ograniczyć swoje wydatki na działaniach, które nie przynoszą pożądanych rezultatów. Dzięki temu zaczynamy dobrze inwestować swoje pieniądze. Audyt SEO w zależności od ustalonego zakresu może pokazać również, jak kształtują się pozycje konkurencyjnych stron internetowych w rezultatach wyszukiwania.
Kiedy warto sporządzić audyt SEO?
Audyt SEO strony zwykle przeprowadza się w dwóch różnych sytuacjach. Po pierwsze, jest on podstawowym krokiem, jeśli chcemy rozpocząć pozycjonowanie swojej witryny. Warto z niego skorzystać również wtedy, gdy zauważymy, że nasza strona traci swoją popularność i jest rzadziej odwiedzana przez internautów. Oczywiście nawet jeśli tak się nie dzieje, mimo wszystko warto sporządzić taki audyt. Pozwala on dokładniej zapoznać się ze strukturą całej strony widzianej „oczami” robotów internetowych. Dowiadujemy się także, czy nasza witryna spełnia najnowsze obowiązujące standardy określane przez algorytmy wyszukiwarek.
Jeśli rozważamy dokonanie większych zmian w serwisie, powinniśmy przeprowadzić taką analizę, która podpowie nam, czy dane czynności przyniosą pozytywne efekty i czy zostaną dobrze odebrane przez wyszukiwarki. Audyt SEO powinien być przeprowadzony także przez właścicieli stron internetowych, które już zostały bardzo gruntownie przebudowane lub niedawno stworzone (a najlepiej jeszcze przed ich uruchomieniem online). Dzięki audytowi można doskonale wpłynąć na funkcjonowanie i widoczność swojej witryny na listach wyników wyszukiwarek. Przeprowadzona na podstawie audytu optymalizacja SEO serwisu pozwala bowiem znacznie zwiększyć skuteczność pozycjonowania oraz przyspieszyć pojawienie się jego efektów w postaci czołowych miejsc witryny na stronach rezultatów wyszukiwania.