Akademia Murowania SILKA YTONG to autorski program Xella Polska skierowany do uczniów i nauczycieli szkół zasadniczych i techników o profilu budowlanym.
Jego celem jest umożliwienie młodzieży zapoznania się z nowoczesnymi materiałami budowlanymi oraz metodami murowania. Długofalowo zaś – wspieranie wysokiej jakości wykonawstwa w polskiej branży budowlanej.
Akademia Murowania SILKA YTONG została zainicjowana w roku szkolnym 2009/2010. W pilotażowej edycji wzięło udział blisko 30 szkół z całej Polski. Praktyczne szkolenia objęły 800 uczniów i nauczycieli. We wrześniu br. Xella rozszerzyła program zapraszając do niego kolejne placówki. Już teraz chęć przystąpienia do Akademii zgłosiło kolejne kilkadziesiąt techników.
– Pilotaż i zebrane opinie pokazały, jak bardzo potrzebna jest taka forma współpracy – ocenia Cezary Szeszuła, prezes zarządu Xella Polska – Młodzi ludzie, przyszli fachowcy powinni mieć stały dostęp do najnowszych osiągnięć technologii budowlanej, tak aby wchodząc na rynek pracy mogli wykazać się wiedzą i umiejętnościami zgodnymi z aktualnymi trendami w branży oraz oczekiwaniami swoich klientów – dodaje Cezary Szeszuła.
Co oferuje program
W ramach Akademii Murowania SILKA YTONG dostępna jest szeroka gama materiałów edukacyjnych. Tylko w pierwszym półroczu 2010 do szkół trafiło kilkaset poradników murowania z SILKI i YTONG’a, pakiety filmów instruktażowych, kalkulatory w wersji elektronicznej do przeliczania potrzebnego na budowę materiału oraz komplety tablic dydaktycznych.
Cenionym elementem programu są zajęcia praktyczne. Instruktorzy Xella prowadzą szkolenia oraz pokazy murowania. Dzięki tym zajęciom młodzież może zobaczyć, jak sprawnie i szybko murować w technologii YTONG i SILKA, a także zadać szereg pytań dotyczących wznoszenia ścian. Ważnym punktem jest murowanie na cienką spoinę, którego nie ma w standardowym programie zajęć szkolnych, a które jest wymogiem energooszczędnego budownictwa. Po szkoleniu każdy zarówno nauczyciel, jak i uczeń otrzymuje dyplom jego ukończenia. Program, ze szczególnym naciskiem na część praktyczną, spotkał się z bardzo pozytywną reakcją szkół, co wynika z ankiet przeprowadzanych każdorazowo po szkoleniach.