Google wdraża właśnie kolejną nowość w reklamach AdWords. Jeśli korzystasz z rozszerzenia „linki witryny” (sitelinks), linki mogą wyświetlić się bezpośrednio w opisie reklamy, a nie pod nią. Warunek: fragment opisu musi pokrywać się z anchorem linka witryny. Jeśli twoja reklama nie kwalifikowała się dotąd do wyświetlania linków witryny w standardowej formie (1 lub 2 wiersze pod opisem), być może spełni przynajmniej mniej wyśrubowane wymogi wyświetlania ich w opisie.

Google wdraża właśnie kolejną nowość w reklamach AdWords. Jeśli korzystasz z rozszerzenia „linki witryny” (sitelinks), linki mogą wyświetlić się bezpośrednio w opisie reklamy, a nie pod nią. Warunek: fragment opisu musi pokrywać się z anchorem linka witryny. Jeśli twoja reklama nie kwalifikowała się dotąd do wyświetlania linków witryny w standardowej formie (1 lub 2 wiersze pod opisem), być może spełni przynajmniej mniej wyśrubowane wymogi wyświetlania ich w opisie.

Nowowdrożony format pozbawiony jest wiersza/wierszy z linkami witryny. W zamian podlinkowane są wybrane słowa z opisu reklamy – o ile są identyczne z anchorami sitelinksów. W ten sposób wyświetlony może być jeden lub więcej linków witryny. Tworzy to doświadczenie mocniej zbliżone do pierwotnej idei hipertekstu, w której linki wyprowadzane są bezpośrednio z kontekstu, nie są odseparowane od treści.

Niestety, nie udało mi się znaleźć „żywego” przykładu nowego formatu w polskich SERP-ach (być może będzie to możliwe dopiero za kilkanaście godzin), niemniej będzie on wyglądał tak:

Osadzone w opisie linki witryny będą wyświetlane w reklamach, które nie spełniły warunków ukazania się standardowych linków (w formie 1 lub 2 wierszy). Cały czas muszą jednak spełniać następujące wymogi:

  • reklama musi wyświetlać się nad wynikami organicznymi,
  • dodatkowo musi cechować się wysokim wynikiem jakości (QS),
  • linki witryny muszą prowadzić do URL-a znajdującego się w obrębie reklamowanej witryny.

Reklamy, które miałyby być opatrzone standardowymi linkami witryny (ułożonymi w 1 lub 2 wiersze) muszą być dodatkowo „idealną odpowiedzią na zapytanie”. To kryterium najłatwiej spełnić kiedy internauta pyta wprost o twoją markę, ale nie tylko wtedy.

Wdrożenie nowego formatu jest teraz „w drodze”, odbywa się we wszystkich państwach świata poza Chinami, Japonią i Koreą.

Przeczytaj więcej: AdWords: linki witryny osadzane w opisie reklamy • News • SprawnyMarketing.pl http://www.sprawnymarketing.pl/news/sitelinks-osadzone-w-opisie-adwords/#ixzz1Oxi64YET

Maciej Janas

Oryginalna treść

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj