Numery telefonów umieszczone w treści reklam AdWords będą wreszcie klikalne. Do tej pory klikalny numer telefonu w AdWords uzyskać można było wyłącznie za pomocą rozszerzenia numeru telefonu, teraz klikalny będzie każdy numer telefoniczny umieszczony w reklamie. Zmiana będzie wdrażana stopniowo u kolejnych reklamodawców AdWords. Uruchomienie nowej funkcji nie oznacza bynajmniej, że Google rezygnuje z działającego do tej pory rozszerzenia numeru telefonu.
Numery telefonów umieszczone w treści reklam AdWords będą wreszcie klikalne. Do tej pory klikalny numer telefonu w AdWords uzyskać można było wyłącznie za pomocą rozszerzenia numeru telefonu, teraz klikalny będzie każdy numer telefoniczny umieszczony w reklamie. Zmiana będzie wdrażana stopniowo u kolejnych reklamodawców AdWords.
Uruchomienie nowej funkcji nie oznacza bynajmniej, że Google rezygnuje z działającego do tej pory rozszerzenia numeru telefonu. Przeciwnie: firma wciąż zaleca używanie rozszerzenia, powołuje się przy tym na dwa argumenty:
oszczędność miejsca w treści reklamy – zamiast poświęcać cenne znaki na numer telefonu, lepiej zużyć je na przekaz marketingowy,możliwość skorzystania z dodatkowych funkcji rozszerzeń.
Kliknięcie w numer telefonu umieszczony w treści reklamy będzie obciążone standardowymi kosztami (takimi jak dla kliknięcia, przykładowo, w tytuł lub linki witryny). Nowy rodzaj linku będzie obsługiwany także po stronie narzędzi analitycznych AdWords, tj. jego kliknięcia będą mogły być osobno zliczane.
Maciej Janas