ALUPROF, wiodący europejski dostawca aluminiowych systemów dla budownictwa, rok 2015 może zaliczyć do udanych. Obfitował on dla firmy zarówno w rekordy sprzedażowe jak i przełomowe wydarzenia.
W stosunku do roku 2014, przedsiębiorstwo zanotowało wzrost przychodów aż o 22 proc. Jako pierwsza firma z branży systemów aluminiowych w Polsce, ALUPROF zainicjował telewizyjną kampanię reklamową. – Jej celem było pokazanie naszej marki jako dostawcy kompleksowych rozwiązań z aluminium dla budownictwa. Kampania promowała także rozwiązania z aluminium dla domów jednorodzinnych jako alternatywę dla tych z PVC czy drewna – podsumowuje Tomasz Grela, Prezes Zarządu ALUPROF S.A. – Działanie to umocniło naszą markę na pozycji silnego lidera w kraju. Dowiodło również, że ALUPROF wyznacza trendy, a nie podąża za nimi – komentuje ekspert.
ALUPROF konsekwentnie rozwija również sprzedaż na rynkach zagranicznych. – Jesteśmy postrzegani jako solidny, elastyczny partner, który wdraża nowatorskie, indywidualne rozwiązania. Procentuje to zdobywaniem kolejnych kontraktów – zaznacza Tomasz Grela. Spółka ALUPROF USA w Nowym Yorku, podpisała kolejne kontrakty i tym samym powiększyła portfolio obiektów, w którym znajdują się – oprócz biurowca Lexginton Avenue i hotelu LIC Marriott – kolejne prestiżowe realizacje. Zdaniem prezesa ALUPROF, referencje z amerykańskiego rynku są bardzo ważne z punktu widzenia działań przedsiębiorstwa na rynkach eksportowych.
ALUPROF UK, spółka reprezentująca przedsiębiorstwo z Bielska-Białej w Wielkiej Brytanii, również pozyskała w 2015 roku kolejne prestiżowe projekty. Wymienić tu warto m. in.: kwaterę główną Scotland Yard w Londynie czy kontrakt na realizację nowego kompleksu centrali Microsoft w Dublinie. – Konsekwentnie wkraczamy też na nowe rynki. W połowie roku ALUPROF kupił belgijską spółkę, dzięki czemu mamy nadzieję rozwijać sprzedaż architektonicznych systemów aluminiowych na rynkach Beneluxu – komentuje Tomasz Grela. – W styczniu wystawiamy się na targach branżowych Polyclose 2016 w Belgii – dodaje.
Rok 2015 to również czas ważnych inwestycji dla ALUPROFU. Przedsiębiorstwo zakończyło etap rozbudowy hal magazynowo-produkcyjnych w Bielsku-Białej. Dzięki odważnym projektom i pomysłowości udało się stworzyć ze wszystkich obiektów zwartą architektoniczną całość, która zyskała europejski standard. Hale zostały wyposażone w nowoczesne urządzenia do kompletacji zamówień tzw. Twin towery, regały wysokiego składowania oraz nowoczesne wózki widłowe. We wrześniu została oddana do użytku, najnowocześniejsza w tej części Europy, lakiernia pionowa. To jednak nie koniec inwestycji. – W planach mamy również rozbudowę hal magazynowo-produkcyjnych w Opolu – zapowiada Prezes Zarządu ALUPROF.
Zapytany o to, co przyniesie rozpoczynający się rok 2016, Tomasz Grela odpowiada: – Kolejny rekord sprzedaży. Liczę, że przekroczymy 1 mld zł przychodów.
fot.: Aluprof – Tomasz Grela
Aluprof PRESS BOX