Dotychczas w celu wskazania źródła informacji, z których korzystaliśmy przy pisaniu artykułów czy aktualności, musieliśmy wstawić aktywny link przekazujący PR prowadzący bezpośrednio do kopiowanego tekstu. W ten sposób Google miał określić, która ze stron zawierała oryginał, a która kopię. Kolejnym sposobem na to był tag canonical, początkowo używany tylko w obrębie tej samej domeny, a później także między domenami.
Dotychczas w celu wskazania źródła informacji, z których korzystaliśmy przy pisaniu artykułów czy aktualności, musieliśmy wstawić aktywny link przekazujący PR prowadzący bezpośrednio do kopiowanego tekstu. W ten sposób Google miał określić, która ze stron zawierała oryginał, a która kopię.
Kolejnym sposobem na to był tag canonical, początkowo używany tylko w obrębie tej samej domeny, a później także między domenami.
W ostatnich dniach Google wprowadziło 2 nowe metatagi, które będą wykorzystywane przez Google News:
meta name=”syndication-source” content=”http://www.domena.pl/artykul.html”
meta name=”original-source” content=”http://www.domena.pl/artykul.html”
Początkowo ich wpływ nie będzie widoczny, gdyż są to metatagi eksperymentalne i przez początkowy okres Google będzie jedynie obserwować, w jaki sposób webmasterzy ich używają. W przypadku wykrycia naruszeń w stosowaniu nowych metatagów, możliwe jest nawet całkowite wykluczenie strony z Google News.
Kiedy używać metatagu „syndication-source„?