W ubiegłych latach odwiedzalność centrów handlowych w grudniu rosła średnio o 20-25% w porównaniu do średniej z innych miesięcy. Biorąc pod uwagę sytuację epidemiczną i obawy wielu klientów o bezpieczeństwo, można spodziewać się, że w tym roku galerie odwiedzi o kilka milionów klientów mniej. Nadal jednak w galeriach może pojawić się co drugi Polak – wynika z szacunków CBRE. Radzimy jak w trzech prostych krokach bezpiecznie przejść przez proces zakupowej gorączki przed świętami.
– Galerie handlowe są pierwszym kierunkiem świątecznych i przedświątecznych zakupów klientów w kraju nad Wisłą. W ubiegłych latach ruch w tym okresie rósł o nawet 25%. W tym roku z uwagi na sytuację epidemiczną, tych wizyt będzie mniej, jednak nie mniej ważne jest bezpieczeństwo klientów i pracowników. Właściciele i zarządcy galerii handlowych bardzo rygorystycznie podchodzą do tematu odpowiedniego zabezpieczenia obiektów oraz przestrzegania w nich norm sanitarnych. Płyny do dezynfekcji, osłony, wydzielone strefy, ochrona nadzorująca przestrzeganie zasad to tylko część procedur. Liczne badania wskazują, że współczynnik zarażeń w tego typu miejscach jest jednym z najniższych jeżeli bierzemy pod uwagę miejsca publiczne – mówi Piotr Karpiński, szef działu zarządzania nieruchomościami w CBRE.
W związku z ponownym otwarciem galerii handlowych, przedstawiciele firmy doradczej CBRE przygotowali poradnik bezpiecznych zakupów dla klientów wszystkich obiektów handlowych w Polsce.
Krok 1. Skrupulatne przygotowanie do zakupów
Planując świąteczne zakupy w galerii, warto z wyprzedzeniem dokładnie je przemyśleć. Lista zakupów i sprawdzenie planu galerii handlowej na stronie internetowej pomogą zminimalizować czas, który spędzimy w obiekcie. Warto również upewnić się czy sklep, który nas interesuje nadal jest dostępny w wybranym centrum handlowym oraz czy towar, po który się wybieramy, znajdziemy w danej lokalizacji. Na niemal każdej stronie galerii znajdziemy bezpośrednie numery telefonów do sklepów.
W ramach odpowiedzialnych zakupów zapytajmy członków naszej rodziny, przyjaciół czy sąsiadów czy nie potrzebują czegoś, co możemy kupić dla nich wybierając się do galerii. Minimalizujemy tym samym ruch, jednocześnie pomagając sobie nawzajem. Na koniec przypomnienie o odpowiednich zabezpieczeniach – przygotuj maseczkę, rękawiczki, zabierz własną torbę na zakupy (to nie tylko bezpieczne, ale także ekologiczne).
Krok 2. Zakupowa gotowość zamiast gorączki
W trakcie zakupów w galerii i przestrzeni publicznej pamiętaj o tym, aby mieć poprawnie założoną maseczkę. W drodze do galerii podróżując komunikacją miejską zachowuj odpowiedni dystans. Gdy korzystasz z parkingu, parkuj co drugie miejsce, dbaj o osoby uprzywilejowane – nie parkuj na miejscach dla rodzin, niepełnosprawnych i kobiet w ciąży.
Będąc w obiekcie podążaj zgodnie z wyznaczonym przez siebie planem zakupów i zwracaj uwagę na znaki porządkowe oraz polecenia służb obiektu. Po wejściu do galerii zdezynfekuj ręce i powtarzaj tę czynność w każdym sklepie oraz po skorzystaniu z toalety. Staraj się także stosować płatności bezdotykowe.
Krok 3. Reaguj i bądź czujny
Galeria handlowa to jedno z najbezpieczniejszych miejsc. Dbają o to pracownicy, którzy wprowadzają dodatkowe zabezpieczenia, procedury, silniejsze środki czyszczące – w końcu to w ich najlepszym interesie. Jednak bez odpowiedzialności ze strony klientów, te środki mogą nie być wystarczające. Trzymaj dystans w kolejce i nie wahaj się egzekwować tego od innych kupujących – sprzedawcy i ochrona udzielą Ci wsparcia! Nie kupuj nadmiernie na zapas – towarów w sklepie nie zabraknie.
Bardzo ważna w dzisiejszych dniach jest empatia, bądź cierpliwy – pracownicy galerii pracują w trudnych warunkach i stresie, starają się pomóc, ale nie są wykwalifikowanym personelem medycznym ani porządkowym – praca w maseczkach, za szybami jest trudniejsza.
Po powrocie do domu zdejmij prawidłowo maseczkę, wyrzuć ją lub wrzuć do prania. Pamiętaj, aby dokładnie umyć i zdezynfekować ręce. Planuj zakupy tak byś nie musiał ich robić codziennie.
– Galeria handlowa to bezapelacyjnie bezpieczne środowisko, które działa w najwyższym reżimie sanitarnym. Zarządcy i właściciele tych obiektów często wykraczają poza oficjalne wymagania, co przy współpracy ze strony klientów, daje komfortowe warunki do przedświątecznych zakupów, nawet w bieżących trudnych warunkach – podsumowuje Piotr Karpiński, szef działu zarządzania nieruchomościami w CBRE.
Źródło: zoom-bsc.pl