Film promocyjny to sposób na dotarcie do klientów, pokazanie im produktu, przedstawienie usług, z których można skorzystać, ale nie tylko. Mamy bowiem do czynienia z wielofunkcyjnym narzędziem marketingowym, które wykazuje się dużą skutecznością. Co więcej, mogą z niego skorzystać zarówno firmy, jak osoby prywatne, np. blogerzy.
Dlaczego warto przemyśleć stworzenie filmu promocyjnego? W jakich sytuacjach i przypadkach filmowa produkcja staje się konkurencyjnym produktem?
Blog inny niż wszystkie
Wielu z nas bloguje, zarówno na użytek prywatny, jak i prowadząc firmę, chcąc zainteresować swoją ofertą. Blogowanie to już nie tylko moda, lecz przede wszystkim sposób na dotarcie do odbiorców.
Blog kojarzy się głównie z treściami pisanymi, ale dziś możemy postawić m.in. na film promocyjny umieszczony właśnie w tego typu źródle. Wystarczy krótka realizacja, która będzie tematyką dopasowana do witryny, jej charakteru, tego, co chcemy przekazać i oczywiście do wymogów czytelników, którzy stają się jednocześnie widzami.
Treści filmowe interesują dziś znacznie mocniej niż pisane. Łatwiej jest dotrzeć do odbiorców za pomocą ciekawie skonstruowanego filmu niż tworząc nawet bardzo merytoryczny artykuł.
Promocja miast i miasteczek
Filmy promocyjne bardzo często stają się narzędziem poszerzania grona turystów. Filmowa realizacja jest w stanie zaprezentować najciekawsze zabytki i miejsca danego miasteczka czy miasta. Można w takim projekcie dodatkowo umieścić elementy wizualne, które są unikalne i charakterystyczne dla danego regionu.
W filmie promującym miasto dostrzeżemy herb, słynne miejsca, hasło czy motto kojarzone z danym regionem, a to wszystko opatrzone muzyką, która – kolokwialnie mówiąc – wpada w ucho, ponadto swoistą pocztówką danego miasta. Oczywiście taki film musi być profesjonalnie przygotowany, bo w produkcji promocyjnej każdy detal, obraz, dźwięk, tempo, narracja mają ogromne znaczenie. Z tego względu warto powierzyć to zadanie profesjonalistom – taka oferta dostępna jest na stronie https://creativestudio.com.pl/.
Film z eksperckimi treściami
Film może również promować przedsiębiorstwo i jego działalność. Umieścimy w nim nie tylko firmową wizytówkę, historię czy opis podejmowanych działań, ale i znajdziemy tu miejsce na eksperckie treści w formie wywiadu ze specjalistami. Potencjalny klient, który zobaczy realnie istniejącego eksperta, merytoryczny wywiad, chętniej zaufa, zakupi produkt czy skorzysta z proponowanych usług.
Ten sam rodzaj produkcji filmowej przyda się podczas rebrandingu, aby na nowo przedstawić tę samą firmę, ale w całkowicie odświeżonej czy zmienionej odsłonie.
Filmy promocyjne mają mnóstwo zalet. Mowa o narzędziu marketingowym, które jest szeroko dostępne, oferujące nieograniczone możliwości pod względem tworzenia, a do tego możliwe do zastosowania niezależnie od branży, o jakiej mowa. Postawmy zatem na produkcję o charakterze promocyjnym, a szybko się przekonamy, że możemy być bardzo konkurencyjni.