aplikacja

Skuteczna sprzedaż jest możliwa dzięki docieraniu do odpowiednich klientów z danej branży. Jak ich znaleźć? Dobra baza firm do podstawa marketingu. To właśnie baza danych przedsiębiorstw stanowi kluczowy element dla działu sprzedaży. Codziennie wykonywane są setki połączeń telefonicznych i wymieniane tysiące maili.

Aby te kosztowne procesy były efektywne, marketingowcy muszą wiedzieć z kim rozmawiają i komu przedstawiają ofertę. Szukając bazy firm warto zwrócić uwagę na kilka elementów. Pomogą one dobrać bazę, a w rezultacie stworzyć kampanię marketingową, która zwiększy sprzedaż usług lub produktów.

Rodzaje baz danych z informacjami o firmach

Bazy danych służą do realizacji różnych strategii marketingowych. Najpopularniejsze wykorzystywane są przez klasyczne call centre do prezentacji oferty i pozyskiwania nowych klientów. W tego typu bazie obok nazwy firmy i charakteru działalności powinien znaleźć się zarówno telefon kontaktowy do osoby decyzyjnej, jak i dodatkowe informacje. Jeśli w bazie znajdują się wiadomości o wielkości firmy, o charakterze jej działalności, wówczas sprzedawca łatwiej przedstawi ofertę. Inny typ bazy to lista maili przeznaczona do wysyłania ofert na skrzynkę pocztową firmy. I w tym przypadku warto zwrócić uwagę na bezpośredni adres mailowy do osób decyzyjnych. Wysyłanie wiadomości na skrzynkę ogólną może być potraktowane jako spam. Dlatego w bazie firm adresy mailowe to kwestia kluczowa. 

W bazie danych liczy się jakość i sprawdzone wiadomości

Zakup bazy danych jest kosztownym przedsięwzięciem. Dlatego warto sprawdzić, jakie informacje figurują w bazie i skąd są pozyskiwane. Liczy się także renoma firmy sprzedającej dane. Obecnie, przy ograniczeniach związanych z udostępnianiem danych osobowych, należy sprawdzić wszelkie zgody do dysponowania danymi. Jakość bazy danych przekłada się na jej cenę. Sumiennie, rzetelnie zebrane adresy e-mail i numery telefonu pomagają w skutecznej sprzedaży. Jeszcze innym czynnikiem jest czas aktualizacji. Firmy często zmieniają telefony, skrzynki mailowe, więc osoba zbierająca dane powinna zweryfikować, czy są one aktualne. Dzwonienie pod nieodpowiedni numer lub wysyłanie ofert na pusty mail nie ma sensu. Dlatego aktualna baza danych jest podstawą marketingu.

Sposoby na pozyskiwanie firmowych baz danych 

Istnieje kilka sposobów na pozyskanie informacji o firmach. Jednym z nich jest zakup gotowej bazy lub jej dzierżawa. Znacznie trudniej budować listę mailową i telefoniczną od podstaw. Jest to możliwe tylko wówczas, gdy przedsiębiorstw posiada własny dział strategiczny związany z pozyskiwaniem danych. To oczywiście skuteczny sposób, lecz pracochłonny i czasochłonny. Dobra baza firm do podstawa marketingu, dlatego warto dostosować ją jak najlepiej do działań sprzedażowych. Podczas wybierania dostawcy bazy należy poprosić o szczegółowy opis i specyfikację. Ważne informacje dotyczą także innych użytkowników. Dobrze wiedzieć, czy konkurencyjne firmy nie korzystają z identycznej bazy, gdyż to może ograniczyć skuteczność działań marketingowych. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj