Jeśli prowadzisz własną firmę z pewnością niejednokrotnie spotkałeś się z propozycją „optymalizacji strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych”. Na czym polegają te działania i czy warto na nie postawić? Podpowiadamy!
Najprościej mówić optymalizacja strony internetowej – a po angielsku Search Engine Optimization, czyli często przewijający się skrót SEO – to nic innego, jak różnego rodzaju działania mające na celu zwiększenie jej pozycji w rankingach wyszukiwania. Każdy z nas chciałby przecież, aby po wpisaniu odpowiednich haseł, nasza strona wyświetlała się jako pierwsza. Ważne jednak, aby wejścia na naszą witrynę nie były przypadkowe. Chodzi nam przecież o klientów, którzy będą faktycznie zainteresowani którymś z elementów z naszej oferty. W tym celu wprowadza się różnego rodzaju ulepszenia. Proces pozycjonowania jest elementem szeroko pojętego marketingu internetowego.
Obecnie niemal każdą stronę pozycjonuje się pod wyszukiwarkę Google. Z analiz bowiem wynika, że korzysta z niej blisko 95% internautów. Dlatego tak istotne jest, aby optymalizacja naszej strony była zgodna z wytycznymi od Google. Dobrze zoptymalizowana strona sprawi, że algorytm Google wybierze ją jako pierwszą po wpisaniu danego zapytania od użytkownika. Ogromny wpływ odgrywają tutaj:
-
frazy kluczowe,
-
wartościowe treści,
-
użyteczność strony (chodzi o to, aby strona szybko się ładowała, była intuicyjna i odpowiednio skonstruowana).
Te same warunki musi spełnić też jej wersja moblina.
Poza tym ważne są także:
-
aby strona miała przyjazny adres URL (aby zawierała słowa, a nie tajemniczce znaki),
-
optymalizacja meta danych (takich jak meta title, a także meta discritpion),
-
linkowanie wewnętrzne.
Trzeba mieć na uwadze, że algorytmy wyszukiwarki Google, co jakiś czas się zmieniają. Nie wystarczy więc jednorazowo przeprowadzić optymalizację SEO. Na zmiany trzeba reagować i tego typu działania realizować cyklicznie.
Jeśli zadajesz sobie pytanie, czy SEO jest ci niezbędne, odpowiemy krótko: jeśli oferujesz swoje usługi w sieci, bądź chcesz, aby o twojej działalności dowiedziało się, jak najwięcej osób, to OCZYWIŚCIE! SEO jest dobre zarówno dla dużego, jak i małego biznesu online.
Jeśli szeroko rozumiana branża internetowa nie jest ci obca, możesz sam przeprowadzić optymalizację SEO. Jeśli jednak nie jesteś pewien swojej wiedzy, najlepiej skorzystać z profesjonalnej pomocy.
UWAGA
Chcąc uzyskać satysfakcjonujące wyniki zaczęto stosować różnorodne metody pozycjonowania m.in. takie, których nie akceptują twórcy wyszukiwarek lub nie są zgodne z zaleceniami dla tworzących strony, gdyż „zaśmiecają” wyniki wyszukiwania. O jakie konkretnie działania chodzi? Przede wszystkim o wstawianie słów kluczowych, które nijak nie pasują do treści danego tekstu, czy ukrywanie słów kluczowych, np. używając tekstu w kolorze tła. Nigdy nie uciekajmy się jednak do tego rodzaju praktyk. Mogą one bowiem przynieść odwrotny skutek – całkowitą eliminację strony z wyników wyszukiwania.
Masz pytania? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji ze specjalistami Papillon Media!
Bezpłatne konsultacje obowiązują do 31.12.2022