Business to Business

Większość badań marketingowych bazuje bezpośrednio na przeprowadzaniu wywiadu wśród konsumentów średniego szczebla, jak również wewnątrz gospodarstw domowych.

Natomiast Business to Business jest specyficznym badaniem, w którym respondentami są firmy, w szczególności kadra kierownicza. Istotną formą takiego badania jest jasne sprecyzowanie grupy respondentów, którzy wzięliby udział w badaniu, na potrzeb przeprowadzenia ankiety.

Podczas selekcji respondentów należy zwrócić szczególną uwagę na ich profil działalności, aby pokrywał się on z tematyką badania. Pod uwagę bierze się również decyzyjność respondentów na losy przedsiębiorstwa, w których pracują.

Badanie B2B stosuje się na wzgląd uzyskania informacji na tle zadowolenia klientów instytucjonalnych oraz biznesowych. Następnie w związku z poznaniem informacji dotyczących struktury lojalności klientów względem firmy. Także w przypadku kiedy klient chce poznać wymagania oraz oczekiwania konsumentów wraz z ich opiniami oraz uwagami. Jak również w rozumieniu, kiedy zleceniodawca chce określić poziom konkurencji w określonej branży.

Badanie te można również wykorzystać z chwilą kiedy chcemy określić jakie panują relacje wśród pracowników. Co istotne, to istnieje możliwość podzielenia takiego badania na różne sektory branżowe.

Badanie Business to Business z uwagi na swój indywidualny profil wiąże się z większymi kosztami jej przeprowadzenia, a niżeli podczas przeprowadzenia standardowego wywiadu bezpośredniego. Z uwagi na bezpośredni kontakt z kadrą kierowniczą, która bardzo często jest w rozjazdach. Z kolei przy tego typu badaniu należałoby zastosować metodę CAPI.

mBrokers.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj