Prowadzenie działalności w prywatnym mieszkaniu podnosi ogólny komfort pracy i skutecznie ogranicza codzienne wydatki. Nie trzeba wtedy już przejmować się koniecznością dojazdu do biura. Dodatkowo koszt zakupu wielu artykułów można odliczyć od podatku.
Założenie własnej działalności jest coraz powszechniejszą praktyką. Wielu młodych ludzi decyduje się na takie rozwiązanie, ponieważ daje im to większy wpływ na ponoszone koszty, a także pozwala na korzystniejsze umowy w przypadku zawieraniu współpracy opartej na modelu B2B. Nie można jednak zapominać o odpowiednio wysokim poziomie bezpieczeństwa takiego mieszkania. W nim przecież znajdują się wszystkie faktury, a być może także poufne dane klientów, które należy skutecznie chronić. Rozwiązaniem w takiej sytuacji może być zainstalowanie zestawu monitoringu, a także elementów podnoszących poziom zabezpieczeń drzwi, takich jak na przykład zwora elektromagnetyczna.
Rozdzielenie życia prywatnego i biznesowego w domowej firmie
Nawet niewielka firma prowadzona w prywatnym domu pozwala na duży komfort. Nie można jednak zapominać o konieczności wydzielenia przestrzeni, która będzie przeznaczona tylko na potrzeby działalności. Pozwoli to nie tylko na oddzielenie życia prywatnego od zawodowego. Dzięki takiemu podziałowi, zminimalizuje się sytuacje w których zawodowe aktywności mogłyby przeszkadzać domownikom. Kolejnym plusem jest przechowywanie wszystkich powiązanych z działalnością dokumentów w jednym miejscu, gdzie zawsze będą pod ręką. Osoby rozwijające się zawodowo jako freelancerzy z pewnością docenią te wygody. Właściciele firm opierających swoją działalność na częstych kontaktach z klientami, z pewnością będą potrzebowali pomieszczenia, w którym będą mogli swobodnie zorganizować spotkanie biznesowe – wydzielenie osobnego pomieszczenia jeszcze bardziej się przyda.
Możliwe odliczenia od podatku przy prowadzeniu działalności w mieszkaniu prywatnym
Rejestrując firmę w prywatnym mieszkaniu, można także liczyć na atrakcyjne opcje odliczenia pewnych artykułów od podatku. Z pewnością interesującym jest fakt możliwości zaliczenia do kosztów prowadzenia działalności czynszu, jaki trzeba zapłacić za wydzieloną część mieszkania w którym znajduje się biuro. Poza tym, artykuły takie jak kawa, herbata czy środki czystości także kwalifikują się do tej grupy. Wiele zależy od profilu działalności przedsiębiorstwa, dlatego takie kwestie najlepiej skonsultować z wykwalifikowaną księgową lub prawnikiem.
Zobacz także: Ulatnianie się czadu – jak rozpoznać?