instagram

Facebook posiada w Polsce około 14 milionów użytkowników, z czego 79% posiadaczy konta na tym najpopularniejszym medium społecznościowym, korzysta z niego codziennie. Kolejnym mocnym graczem na rynku social mediowym jest Instagram, z którego korzysta 2,9 milionów Polaków. Twitter niestety w naszym kraju nie plasuje się na mocnej pozycji, jedynie 350 tysięcy kont pochodzi z nad Wisły, z czego zaledwie 56 tysięcy użytkowników pisze co najmniej dwa tweety.

Dopasuj swoją markę do social mediów
Facebook jest raczej medium uniwersalnym, ponieważ 7,5 miliona użytkowników to mężczyźnie, kobiet jest niewiele więcej, bo 8.03 miliona, Jeśli chodzi o Instagram to sprawa nie jest już taka prosta. Według badań firmy Gemius z sierpnia 2017 roku, 79 % użytkowników mobilnej aplikacji tego portalu to kobiety. Warto o tym pamiętać, szczególnie tworząc reklamy, aby nie przepalać budżetu. Twitter jest natomiast słabym graczem, jeśli chodzi o jakiekolwiek promowanie firmy czy marki, ze względu na małą liczbę użytkowników. Jeśli naszą grupą docelową jest młodzież to nie możemy zapominać o innych social mediach, które wiodą prym wśród nastolatków. Jednym z nich jest z całą pewnością Snapchat, który co chwilę się rozwija i daje marketingowcom nowe możliwości reklamowania i mocno konkuruje z Facebookiem.
Korzyści pojawienia się firmy w social mediach
Firmowe konta na portalach społecznościowych z pewnością przyczynią się do zwiększenia widoczności i rozpoznawalności Twojej marki. Dodatkowo, ułatwią nawiązywanie kontaktów z klientami, coraz więcej ludzi kontaktuje się z firmami poprzez messengera. Ponadto, mamy możliwość bezpośredniej sprzedaży przez ten portal jak i ogłaszania się w marketplace, który jest najnowszą funkcją Facebooka. Na Instagramie musimy pamiętać o jego charakterze, w grę wchodzą tutaj jedynie grafiki i zdjęcia, które po prostu muszą być estetyczne, jeśli chcemy zostać zauważeni przez instagramerów.
Jak się w tym wszystkim nie pogubić i osiągnąć sukces?
Każdy portal społecznościowy ma swoje cechy i swoich specyficznych użytkowników oraz każde z narzędzi do promowania firmowego konta jest również inne. Jak znaleźć czas na tworzenie treści i byciem na bieżąco z trendami? Jak powszechnie wiadomo, nie trzeba być fachowcem od wszystkiego, najlepiej w takim wypadku powierzyć promowanie przedsiębiorstwa specjalistą. Jedną z agencji zajmującej się marketingiem internetowym jest właśnie Entrymedia. Warto zapoznać się z jej ofertą i zacząć współpracę, która z pewnością zaowocuje dobrymi wynikami.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj