Dynamiczny wzrost branży e-commerce przyniósł sprzedawcom zupełnie nowe możliwości dotarcia z produktem do swoich klientów. W czasach zaostrzonej konkurencji wzrosły również wymagania samych odbiorców co do sposobu prezentacji, wysyłki i pakowania zamówionych towarów. Co zrobić, aby w jak najlepszy sposób spełnić oczekiwania klientów?
Konfekcjonowanie – czym jest i w jaki sposób pomaga w biznesie online?
Konfekcjonowanie produktów to, najprościej mówiąc, ostatni etap procesu przygotowania produktów do wysyłki. W ostatnich latach sprzedawcy przykładają do niego coraz większą wagę. Estetyczne, ładne i pomysłowe zapakowanie zamawianego przez klienta produktu potrafi wywołać u odbiorcy dodatkowe pozytywne emocje i zapamiętać daną firmę jako godnego zaufania sprzedawcę. Do takich osób aż chce się powracać.
Wrażenie na kliencie można zrobić tylko raz. Szanse na bycie dobrze zapamiętanym warto wykorzystać jak najlepiej. Można w tym celu pokusić się o wybór oryginalnego i estetycznego opakowania, dobrze wpisującego się w koncepcję wizualną marki. Ciekawe opcje wyróżnienia się daje zastosowanie nadruku na pudełku, wykorzystanie ozdobnego papieru do pakowania czy naklejek z firmowym logo. Pomysłów jest wiele i wyłącznie od zaangażowania i kreatywności sprzedającego zależy, czy swoją paczką pozytywnie zaskoczy klienta. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie http://pro-log.com.pl/aktualnosci/konfekcjonowanie-produktow-sposob-na-realne-oszczednosci.
Bezpieczeństwo przesyłki – kluczowy aspekt sprzedaży online
Równie istotne co kwestie wyglądu są również względy bezpieczeństwa. Produkt, w momencie opuszczenia magazynu, z którego jest wysyłany w dalszą drogę, przestaje znajdować się pod ścisłą kontrolą sprzedającego. Firmy kurierskie nie zawsze zwracają uwagę na to, w jaki sposób obchodzą się z towarem. Często nawet deklaracja zawartości (na przykład szkło) nie jest w stanie uchronić paczki przed uszkodzeniem. W przypadku pojawienia się rys, pęknięć czy zgnieceń klient ma prawo odmówić przyjęcia towaru. Odpowiednie zabezpieczenie towaru do wysyłki pozwala zapobiegać tego typu sytuacjom.
Jakie materiały warto stosować do wysyłki towarów?
Do pakowania kruchych i delikatnych przedmiotów warto zastosować folię bąbelkową, folię stretch czy woreczki wypełnione powietrzem. Pozwoli to ochronić produkt przed zgnieceniem i połamaniem. Sprawdza się w przypadku wysyłki towarów wykonanych ze szkła, takich jak wazony czy butelki, ale również zabezpieczania ceramiki czy książek. Zdecydowanie istotny jest również wybór sztywnego kartonu, w którym ostatecznie znajdzie się przesyłka. W przypadku wielu produktów, takich jak albumy, książki czy płyty winylowe kluczowe jest odpowiednie zabezpieczenie rogów przesyłki. W przypadku niewielkich przedmiotów lub produktów z branży spożywczej, szczególnie narażonych na zawilgocenie, odpowiednim wyborem mogą być woreczki strunowe, zabezpieczające paczkę przed działaniem szkodliwych warunków zewnętrznych. Do czynności konfekcyjnych należy nie tylko sortowanie i pakowanie produktów, ale również ich odpowiednie oznaczanie.