sklep online

Handel online kwitnie i nic nie wskazuje na to, aby passa dla sprzedaży internetowej miała wkrótce się skończyć. Ci przedsiębiorcy, którym marzy się uszczknięcie odrobiny dla siebie z tego wielkiego tortu, stają przed wyborem platformy zakupowej, w ramach której mogliby rozpocząć swoją działalność online. Jakie zalety i wady wiążą się z założeniem sklepu internetowego na gotowej platformie?

Zalety korzystania z gotowych platform zakupowych

Jedną z zalet korzystania z gotowych platform zakupowych jest możliwość rozbudowania sklepu o nowe funkcjonalności. W przypadku przedsiębiorców prowadzących swoje biznesy online w oparciu o PrestaShop, istnieje możliwość poszerzenia opcji sklepu o moduły PrestaShop. Umożliwiają one konfigurację produktów oraz zapewniają nowe integracje działające w nietypowy sposób, dzięki czemu lepiej spełniają wymagania konkretnych przedsiębiorców, ich klientów, a także bardziej precyzyjnie wpisują się w specyfikę danej branży. Sprawdź również https://x13.pl/moduly-prestashop/gdpr-przystosowanie-prestashop-pod-rodo.html

Wśród zalet prowadzenia biznesu na gotowej platformie z pewnością znajduje się wiele niższa bariera wejścia na rynek e-commerce. Jest to spowodowane znacznie mniejszymi kosztami wdrożenia sklepu internetowego. Może go zaimplementować sam przedsiębiorca lub też zlecić jego uruchomienie programiście. Jednak nawet wtedy, gdy właściciel skorzysta z usług specjalisty, nie będzie musiał poświęcać na jego pracę tylu środków, ile pochłonęłoby zaprojektowanie i stworzenie rozwiązania dedykowanego konkretnej marce.

Kolejną korzyścią wynikającą z operowania gotową platformą zakupową jest większa swoboda w przypadku wyboru programisty, który będzie sprawować opiekę nad sklepem. W pełni spersonalizowane, dedykowane rozwiązania mają tę wadę, że w dużej mierze uzależniają przedsiębiorcę od korzystania z usług konkretnego programisty, który napisał skrypt danego sklepu.

Wady wynikające z założenia sklepu online na gotowej platformie

Negatywnym aspektem korzystania z gotowych platform zakupowych może być fakt, że za niską ceną danego rozwiązania może iść jego ograniczenie pod względem wydajnościowym. Za pojemny sklep przeznaczony pod dużą liczbę produktów i tysiące wejść dziennie trzeba będzie zapłacić znacznie więcej aniżeli za mały, początkujący sklepik. Rozwiązania oparte o gotowe platformy mogą też nie być na tyle elastyczne, aby spełnić indywidualne wymagania danego właściciela. Wtedy tego typu problem najlepiej jest rozwiązać poprzez wdrożenie modułu lub skorzystanie z usług programisty.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj