W czasach obecnych dobra baza danych firm to nie jakaś tam gigantyczna tabelka z numerkami, pod którymi zamieszczono nazwy firm, dane przedsiębiorców, adresy firm i numery kontaktowe. Może i coś w tym stylu wystarczało dwadzieścia lat temu, ale obecnie to za mało. Przedsiębiorcy szukający partnerów biznesowych chcą ich wyszukać w godzinę lub dwie, a nie w kilka dni.
Dobra baza danych firm
Jedna z lepszych baz danych firm zawiera wiele informacji. Mowa tu dokładnie o tym, że zawiera nazwy firm, dane przedsiębiorców, numery kontaktowe zaliczane do tych firmowych, godziny otwarcia danej firmy i niekiedy nawet wskazują inne informacje, czyli to, czy dany przedsiębiorca ma czynne w danym dniu.
Tego typu dane powinny się znajdować na mapie okolicy, czyli powinny być widoczne jedynie pinezki, a po najechaniu na nich kursorem powinny się wyświetlać dane, dzięki którym potencjalny klient może stwierdzić czy warto wybrać danego usługodawcę, czy też tego z innej dzielnicy.
W tym tkwi podstawowe ułatwienie, bo dane takie można sprawdzić smartfonem i na dokładkę szybko skontaktować się z konkretnym przedsiębiorcą, który może być mechanikiem samochodowym i to tym wyjątkowo często polecanym ze względu na całą masę przyczyn.
Oceny w formie gwiazdek i komentarze
Niektóre bazy danych firm umożliwiają także ocenianie usług danego przedsiębiorcy, który może być szewcem lub mechanikiem samochodowym. Takiej osobie daje się ocenę składającą się maksymalnie z tych dziesięciu gwiazdek i na dokładkę dodaje się opinię. Dla niektórych przedsiębiorców tego typu opcja to sporo problemów, ale inni prawie nie otrzymują opinii negatywnych i co równie ciekawe dzięki tym zasłużonym opiniom pozytywnym łatwiej im o kolejnego klienta.
Wiele znaczy też i to, że zadowoleni klienci nie tylko dają te pozytywne opinie, ale też polecają konkretnego przedsiębiorcę w takiej zwyczajnej prywatnej i życzliwej rozmowie. Takie polecenie ma rzecz jasna wielką moc, bo niektórzy płacą za pozytywne opinie zwyczajnym internautom, czyli dają te kilkadziesiąt groszy od pozytywnych opinii, a konkretniej od każdej sztuki, ale to polecenie w cztery oczy ma większą moc.
Aktualizacje
Wiadomo nie od dziś o tym, że firmy zmieniają lokale i to czasami z dnia na dzień. Kluczowe znaczenie ma też i to, że pewna część ludzi zmienia branże, w której działają. Konkretny przedsiębiorca w życiu może zmienić branżę nawet kilkunastokrotnie.
Istotnym jest też i to, że w przypadku bazy danych, która musi być aktualną dosłownie cały czas, aktualizacje nie są łatwymi, bo raz można potwierdzić dane za pomocą rozmowy telefonicznej, a innym razem trzeba jechać pod wskazany adres i to tylko po to, by się przekonać osobiście czy dane się zgadzają.
Pewne bazy danych ukazują też fasady niektórych firm. Takich jak sklepy lub zakłady usługowe. W ich przypadku widać fasadę i to wraz z szyldem, a jeśli lokal się zmienia, to szyld się odkręca i przykręca na innej ścianie. Zmiana takowa jest głównym powodem do dodania nowego zdjęcia i połączenia go z adresem nowego lokalu.
Artykuł powstał przy współpracy z infobrokering.com.pl