Awans to marzenie chyba każdego pracownika, który od lat wypełnia obowiązki na tym samym stanowisku. Awans to nie tylko bardziej prestiżowa funkcja, ale także podwyżka, która przekłada się na lepszą sytuację życiową. Wielu pracowników szuka złotych rad, które mówią jak szybko osiągnąć lepsze stanowisko pracy. Tak naprawdę, nie istnieje żadna celna wskazówka, która da gwarancję na to, jak w rok awansować. Jednak rozwijanie pewnych możliwości i budowanie pozytywnego swojego wizerunku może pomóc. Jak szybko awansować?
Buduj obraz już od pierwszego dnia
Jednym z aspektów, które najczęściej szef bierze pod uwagę przy decyzji o awansowaniu pracownika, jest jego wizerunek, który składa się z zaangażowania, podejścia do pracy i obowiązkowości. Wizerunek ten pracownik buduje już od pierwszego dnia pracy. Dociekliwość na początku zatrudnienia, pilny udział w szkoleniach i szybkie zdobywanie wiedzy buduje pozytywny wizerunek osoby zaangażowanej, której zależy na szybkim usamodzielnieniu się i wniesieniu swojego wkładu w rozwój firmy. Bądź dociekliwy i stawiaj ważne pytania dotyczące kwestii operacyjnych, które rzucają nowe światło na podejście do omawianych zagadnień. Szef dostrzeże nie tylko twoje zaangażowanie, chęć usprawnienia firmy, ale także wnikliwość i umiejętność szukania nowych rozwiązań.
Pracownik, który dąży do perfekcji jest bardzo pożądany. Obraz zaangażowanego pracownika buduje także korzystanie ze zwolnień chorobowych. Wirusy i infekcje nie wybierają, atakują każdego i nie mamy na to wpływu. Jeśli jednak nie jesteś obłożnie chory, warto już na początku podjąć działania zwalczające chorobę w zarodku, tak żeby nie skończyło się to zwolnieniem. Oczywiście, żaden szef nie będzie miał do ciebie pretensji, jeśli raz na jakiś czas zachorujesz. On sam zapewne też choruje. Pamiętaj jednak, że zbyt częste nieobecności nie świadczą dobrze i podburzają zaufanie.
Rozwój umiejętności
Wizerunek jest ważny. Pracodawcy lubią awansować pracowników, którym ufają, na których zawsze mogą liczyć. Nie ma jednak co się oszukiwać. Najważniejsze są umiejętności, które wpływają na jakość wykonywanych obowiązków, czas i ilość. Dlatego, najważniejszą rzeczą jest rozwój osobisty. Komunikatywność to cecha, którą warto rozwijać. Dzięki niej jesteśmy w stanie prowadzić ważne konwersacje zarówno ze współpracownikami, być może przyszłymi podwładnymi, jak i klientami. Osoba komunikatywna umie nawiązywać relacje, co jest bardzo ważne na wyższych stanowiskach. Umiejętność negocjacji i zdolności perswazyjne to kolejna cecha, którą warto trenować. Pomagają one zjednać uznanie, przekonać do własnych propozycji i uzyskać najlepsze efekty swojej pracy.
Nauka języków od zawsze była bardzo cenionym aspektem. Dziś angielski jest już niemal powszechnie znany, ale osoba, która dodatkowo włada jeszcze jednym językiem obcym jest bardzo cenna. Dzięki tej umiejętności jest w stanie prowadzić rozmowy i negocjacje z kontrahentami z wielu krajów. Kreatywność jest zawsze mile widziana. Bardzo często pozwala wypracować najbardziej optymalne metody pracy oraz rozwiązania danych problemów, które mogą przełożyć się na większy zysk lub minimalizację kosztów. Warto zatem ćwiczyć kreatywność i pomysłowość, tak żeby dysponować świeżymi inicjatywami.
Artykuł został przygotowany przy współpracy z Grupa Progres