Firmowe spotkania okolicznościowe, czyli eventy to jedne z najbardziej skutecznych sposobów integracji pracowników, klientów i potencjalnych klientów firmy. Pozwalają poznać się bliżej nie tylko na płaszczyźnie służbowej, ale i prywatnej. Jeśli chodzi o imprezy wewnętrzne, każdy dobry pracodawca zdaje sobie sprawę, że w ten sposób nie tylko zyska zadowolonego pracownika w danym momencie.
Firmowe spotkania okolicznościowe, czyli eventy to jedne z najbardziej skutecznych sposobów integracji pracowników, klientów i potencjalnych klientów firmy. Pozwalają poznać się bliżej nie tylko na płaszczyźnie służbowej, ale i prywatnej.
Jeśli chodzi o imprezy wewnętrzne, każdy dobry pracodawca zdaje sobie sprawę, że w ten sposób nie tylko zyska zadowolonego pracownika w danym momencie. Takie spotkania służą również temu, by mówiąc językiem technokratycznym – pracownik był bardziej wydajny w pracy.
Dobre relacje
Dobre relacje między firmą, a pracownikiem to najważniejsza sprawa, jeśli chcemy, by nasza firma była „zdrowa”. Badania naukowe już dawno dowiodły, że pozytywne relacje między ludźmi są kluczem do sukcesu wielu instytucji. Na firmowym przyjęciu każdy może dostrzec, że powiedzmy nasza przełożona, w pracy z nietęgą miną, zawsze profesjonalna i wymagająca, w rzeczywistości okazuje się „zwykłym człowiekiem”, takim, jak my. Tak samo w drugą stronę: nasz szef po dziesięcio minutowej rozmowie z nami, przy lampce szampana dochodzi do wniosku, że ma wartościowego pracownika, którego nie doceniał. To sprawa wewnętrzna. Podobnie jest z relacjami zewnętrznymi. Zadowolony klient to nie tylko ten, który dostaje dobry produkt. Zadowolony klient to także ten, który dostrzega, że ktoś się o niego troszczy przez cały czas trwania pewnej umowy, nie tylko w trakcie relacji „kupno – sprzedaż”.
Wysłanie komunikatu
Jeśli chodzi o imprezy promocyjne, tutaj firma ma za zadanie przekazać zaproszonym gościom jakiś komunikat. Ma dotrzeć do potencjalnego klienta, a on ma zapamiętać informację. Dlatego sprawą bardzo ważną jest nie tylko to, co przekazujemy, ale także jak to robimy. Potencjalny klient ma widzieć, że jest w centrum zainteresowania, że jest indywidualnością. Trzeba zwrócić jego uwagę. Mówiąc wprost, jeśli zdecydowaliśmy się wydać nie małe pieniądze na przyjęcie, niech te pieniądze będą wydane dobrze, dlatego podstawowa sprawa to…
Miejsce
Od tego przecież zaczyna się dobry event. Nie istotne, czy robimy imprezę dla kilkunastu czy kilkuset osób, wrażenia gości dzięki dobranemu miejscu powinny zapaść na długo w pamięć, sprzyjać budowaniu pozytywnego wizerunku. Dlatego trzeba dobrze przemyśleć gdzie zamierzamy „przedłużać” po godzinach pracy działalność naszej firmy, ponieważ impreza firmowa, jak sama nazwa wskazuje odnosi się do firmy. I można zaryzykować tutaj stwierdzenie, że jakie miejsce firmowej uroczystości, taka firma. – Eventy wpisały się już na stałe w krajobraz polskiego biznesu. Nawet do tego stopnia, że wielu pracowników jest zwyczajnie znudzonych, jak niektórzy mówią kolejną przymusową, sztampową imprezą. Dlatego ogromne znaczenie ma miejsce, gdzie robimy spotkanie. Powinniśmy zaskakiwać naszych gości, co jakiś czas starać się zmieniać miejsca spotkań, wyszukiwać te oryginalne, z przyjemnym klimatem. To jak będzie przebiegało spotkanie, czy na jakie zdecydujemy się atrakcje w trakcie, jest oczywiście bardzo ważne, ale pamiętajmy, że otoczenie zabawy ma decydujący wpływ na jej jakość – mówi Marek Talarek, manager marketingu Endorfiny Foksal w Warszawie, gdzie w szklanej oranżerii w ogrodzie w centrum miasta organizowane są firmowe przyjęcia dla kilkuset osób. – Z pozoru nie wiele wnoszące imprezy firmowe mają ogromny wpływ na atmosferę w pracy. A to przecież przekłada się na skuteczność – dodaje rozmówca.
Samemu czy prosić o pomoc?
Na rynku jest już wiele agencji eventowych, które oferują swoje usługi. Specjalizują się w układaniu harmonogramu imprezy od A do Z. Od nas samych zależy, czy oddamy w czyjeś ręce coś, co mamy najcenniejszego, czyli wizerunek. Dlatego pierwsze przykazanie, jeśli zamierzamy zdecydować się zlecić specjalizującej się w takiej działalności firmie przygotowanie imprezy, powinno brzmieć: znajdź godną zaufania firmę. W jaki sposób? Oczywiście nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Jednym z najodpowiedniejszych sposobów jest dowiedzieć się o rekomendacjach interesującej nas agencji, zwrócić uwagę jakie imprezy do tej pory obsługiwała czy zwyczajnie popytać osoby, które mają już jakieś doświadczenie jeśli chodzi o zlecanie firmom zorganizowanie imprez.
Oczywiście przyjęcie możemy zorganizować samemu. Odpowiedni dział naszej firmy może sam zająć się szukaniem podwykonawców imprezy, bez zlecania tego komuś innemu. Wszystko zależy oczywiście od tego, co zamierzamy przygotować. Przykładowo: wynajmujemy salę, catering, szukamy zespołu, który zagra gościom „do kotleta”. Na pewno jest to rozwiązanie bardziej korzystne finansowo. Tylko jeśli coś nie pójdzie po naszej myśli, możemy mieć pretensję przede wszystkim do siebie. Ryzyko jest duże, bo event to duże przedsięwzięcie logistyczne, co nie oznacza, że niewykonalne dla osób z niewielkim doświadczeniem
Miłe wspomnienia
Pomysłów na event jest mnóstwo: od eleganckich bankietów, przy kolacji i lampce dobrego wina, przez zabawę w rytm rozrywkowej muzyki, aż po zaproszenie na party w basenie pełnym pływających kolorowych drinków. Firmy organizującego tego typu atrakcje,chcąc zachęcić klientów prześcigają się w pomysłach: – Bez znaczenia na jaką imprezę się zdecydujemy, jakie atrakcje zaplanowaliśmy, najważniejsze jest to, by nasi goście mieli z niej jak najlepsze wspomnienia. Wszystko po to, by wizerunek naszej firmy nie ucierpiał, a wręcz przeciwnie, by w oczach gości nasza marka zyskała na wartości – podsumowuje Marek Talarek z Endorfiny Foksal.
Przemysław Koryciński
e-PR Specialist