Od ponad roku pandemia wykluczyła możliwość organizowania spotkań firmowych w tradycyjnej formie. Dlatego część pracodawców zdecydowała się na przygotowanie dla swoich pracowników wydarzeń online już z okazji zeszłorocznych świąt. Przed nami Wielkanoc i w firmach zaczęto intensywnie myśleć, jak docenić swoich pracowników i sprawić im radość na home office. Pracodawcy mimo pandemii nie chcą rezygnować ze świątecznych upominków dla pracowników, więc wielu z nich ma szansę otrzymać wielkanocną paczkę do domu.

Paczki upominkowe dla pracowników zdalnych cieszyły się dużym powodzeniem już przed świętami Bożego Narodzenia w zeszłym roku. I nic nie wskazuje na to, że przed Wielkanocą będzie inaczej, jak sygnalizuje firma Dailyfruits, komentując skalę zjawiska.

Zauważyliśmy od początku drugiej fali pandemii rosnące zainteresowanie pracodawców „zdrowymi paczkami dla pracowników”, które mogą wysłać im na home office. Ogromne zainteresowanie było w już grudniu zeszłego roku, wysłaliśmy wówczas w całej Polsce ok. 70 000 paczek. Obecnie przyjmujemy również dużo zamówień na zestawy wielkanocne. Widać, że wielu pracodawców chce podziękować pracownikom w takiej formie za pracę i zaangażowanie, wysyłając im do domu zdrową paczkę pełną owoców czy innych produktów. – mówi Jacek Kwiecień CEO z firmy Dailyfruits.

Rynek pracy we wszystkich branżach, gdzie jest to możliwe, funkcjonuje w czasie pandemii w formie wirtualnej. Przeniesienie się z biura do domu na długi czas sprawiło, że pracownikom zaczęło brakować wielu elementów, do których byli przyzwyczajeni w organizacji. Jednym z nich jest atmosfera biura – jak podkreśliło 68% respondentów badania Dailyfruits „Wpływ pracy zdalnej na nawyki żywieniowe Polaków”. Świąteczna paczka jest realnym upominkiem, budującym pozytywne emocje, wzmacniające więź pracodawca – pracownik i kojarzącym się mocno z biurem.

Zauważalna jest również większa potrzeba obcowania z rzeczami materialnymi, które uświadamiają nam istnienie więzów społecznych, funkcjonowanie w realnym, a nie tylko wirtualnym świecie. Argumenty te przemawiają na korzyść tradycyjnych, świątecznych upominków, które w wielu firmach są praktykowane od lat. Biorąc pod uwagę czas pandemii warto, aby były nie tylko materialne, ale również zdrowe, gdyż obecnie kluczowe znaczenie ma wzmacnianie odporności zarówno fizycznej, jak i psychicznej pracowników. Potwierdzają to liczne badania z ostatniego roku, prezentujące dane dotyczące wzrostu masy ciała na home office i spadku samopoczucia osób pracujących zdalnie.– komentuje Magdalena Kartasińska, dietetyk kliniczny, kierownik działu dietetycznego Dailyfruits.

Pracownikom w pracy zdalnej brakuje także benefitów z biura, jak zadeklarowało aż 46% respondentów badania Dailyfruits. Wśród niezaspokojonych potrzeb na home office znalazły się: brak ergonomicznego miejsca pracy – 58% wskazań, jak również brak dostępu do świeżych warzyw, owoców i innych produktów żywnościowych, oferowanych wcześniej przez pracodawcę – 32% odpowiedzi.

Świąteczne paczki, zamawiane dla pracowników na home office, zawierają zazwyczaj standardowe zestawy, jak owoce oraz inne zdrowe przekąski, do których można dołączyć życzenia od pracodawcy i firmowy gadżet, stanowiący namiastkę biura. Zawartość paczki może być dla pracownika dodatkowo miłą niespodzianką, gdy wśród produktów pojawi się na przykład specjalny zestaw do samodzielnej uprawy rzeżuchy na Wielkanoc.

Cześć pracodawców, ze względu na pandemię, ponownie zdecyduje się na organizację świątecznego spotkania online w muzycznej oprawie, z wirtualnymi aktywnościami i przemówieniem szefa. Wiele jednak firm, korzystając z nadchodzących świąt wielkanocnych, będzie chciało zaakcentować swoją obecność w życiu pracowników na home office i wybierze możliwość wysyłki paczki bezpośrednio do domów pracowników.

* W materiale prasowym wykorzystano dane z badania sondażowego Dailyfruits „Wpływ pracy zdalnej na nawyki żywieniowe Polaków” .

Źródło:innovationpr.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj