domek

Sielankowy obrazek rodziny zgromadzonej przy stole, z rozświetloną choinką w tle, mógłby służyć deweloperom do promowania świątecznych i noworocznych promocji. Czy atrakcyjna, okresowa oferta może jednak zdecydować o tak poważnej inwestycji, jak zakup mieszkania?

Lubimy promocje
Kupno nowego mieszkania to oczywiście dla większości z nas tak poważne przedsięwzięcie, że niejednokrotnie przebiega w oparciu o mozolne i długotrwałe poszukiwania i badanie rynku. Różnorodne promocje mogą stanowić w pewnym stopniu impuls, przyspieszający decyzję o życiowej inwestycji. Ich skuteczność doceniło 13 z 23 przebadanych przez Home Broker deweloperów, którzy postanowili przygotować pod koniec roku specjalne akcje promocyjne. Największą moc mają z pewnością wszelkiego rodzaju rabaty. W rzeczywistości jednak upusty czy bonusy pojawiają się w ofertach pod różną postacią w ciągu całego roku. Są one w dużym stopniu efektem konieczności reagowania deweloperów na zmiany w przepisach prawa oraz w możliwościach finansowych potencjalnych nabywców. Aby utrzymać pozytywne tendencje sprzedażowe, muszą oni bowiem być gotowi na sytuacje, gdy trzeba np. zaproponować klientom alternatywę wobec ograniczenia programu „Rodzina na swoim”. Dodatkowo, w momencie, gdy sam rynek narzuca obniżki cen, atrakcyjne  kampanie są istotnym argumentem w codziennej rywalizacji z konkurencją.
Promocje lubią nas
Branża nieruchomości, podobnie jak większość pozostałych, wymaga precyzyjnego określenia grupy docelowej, do której kieruje się ofertę. Korzystając z analiz potrzeb i możliwości zarówno przyszłych mieszkańców, jak i osób kupujących pod wynajem, deweloperzy mogą tworzyć kampanie sprzedażowe, które będą trafiać na podatny grunt. – Chcąc zachęcić potencjalnych inwestorów do lokowania kapitału w apartamenty, oferujemy im wypłatę czynszu każdego miesiąca, nawet w sytuacji, gdy ich lokal nie będzie w danej chwili wynajmowany – informuje Witold Sadowski z wrocławskiego Aparthotelu Invite – W ten sposób zwiększamy stabilność, bezpieczeństwo i oczywiście  zyskowność tej formy inwestowania. Niezbędne jest także dostosowanie do wymogów rynku podstawowych wyznaczników atrakcyjności mieszkania, jak lokalizacja, standard wykończenia czy metraż. „Raport z rynku nieruchomości Oferty.net i Open Finance” informuje, że aż 45% klientów poszukuje dziś 2 – pokojowego mieszkania. Natomiast duże lokale (4 pokoje lub więcej) cieszą się zainteresowaniem 11% nabywców. Niezależnie od okresowych promocji to  przede wszystkim same nieruchomości powinny przyciągać uwagę. W połączeniu z ciekawą ofertą, zawierającą korzystne rabaty lub wygodne formy płatności, mogą skutecznie wyróżnić się na tle coraz bardziej zagęszczonej konkurencji.
Piotr Bugaj

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj