Sielankowy obrazek rodziny zgromadzonej przy stole, z rozświetloną choinką w tle, mógłby służyć deweloperom do promowania świątecznych i noworocznych promocji. Czy atrakcyjna, okresowa oferta może jednak zdecydować o tak poważnej inwestycji, jak zakup mieszkania?
Lubimy promocje
Kupno nowego mieszkania to oczywiście dla większości z nas tak poważne przedsięwzięcie, że niejednokrotnie przebiega w oparciu o mozolne i długotrwałe poszukiwania i badanie rynku. Różnorodne promocje mogą stanowić w pewnym stopniu impuls, przyspieszający decyzję o życiowej inwestycji. Ich skuteczność doceniło 13 z 23 przebadanych przez Home Broker deweloperów, którzy postanowili przygotować pod koniec roku specjalne akcje promocyjne. Największą moc mają z pewnością wszelkiego rodzaju rabaty. W rzeczywistości jednak upusty czy bonusy pojawiają się w ofertach pod różną postacią w ciągu całego roku. Są one w dużym stopniu efektem konieczności reagowania deweloperów na zmiany w przepisach prawa oraz w możliwościach finansowych potencjalnych nabywców. Aby utrzymać pozytywne tendencje sprzedażowe, muszą oni bowiem być gotowi na sytuacje, gdy trzeba np. zaproponować klientom alternatywę wobec ograniczenia programu „Rodzina na swoim”. Dodatkowo, w momencie, gdy sam rynek narzuca obniżki cen, atrakcyjne kampanie są istotnym argumentem w codziennej rywalizacji z konkurencją.
Promocje lubią nas
Branża nieruchomości, podobnie jak większość pozostałych, wymaga precyzyjnego określenia grupy docelowej, do której kieruje się ofertę. Korzystając z analiz potrzeb i możliwości zarówno przyszłych mieszkańców, jak i osób kupujących pod wynajem, deweloperzy mogą tworzyć kampanie sprzedażowe, które będą trafiać na podatny grunt. – Chcąc zachęcić potencjalnych inwestorów do lokowania kapitału w apartamenty, oferujemy im wypłatę czynszu każdego miesiąca, nawet w sytuacji, gdy ich lokal nie będzie w danej chwili wynajmowany – informuje Witold Sadowski z wrocławskiego Aparthotelu Invite – W ten sposób zwiększamy stabilność, bezpieczeństwo i oczywiście zyskowność tej formy inwestowania. Niezbędne jest także dostosowanie do wymogów rynku podstawowych wyznaczników atrakcyjności mieszkania, jak lokalizacja, standard wykończenia czy metraż. „Raport z rynku nieruchomości Oferty.net i Open Finance” informuje, że aż 45% klientów poszukuje dziś 2 – pokojowego mieszkania. Natomiast duże lokale (4 pokoje lub więcej) cieszą się zainteresowaniem 11% nabywców. Niezależnie od okresowych promocji to przede wszystkim same nieruchomości powinny przyciągać uwagę. W połączeniu z ciekawą ofertą, zawierającą korzystne rabaty lub wygodne formy płatności, mogą skutecznie wyróżnić się na tle coraz bardziej zagęszczonej konkurencji.
Piotr Bugaj