4C Concept – nowy, kompaktowy „supercar” Alfy – zadebiutował na targach w Genewie. Nowa koncepcyjna wersja Alfy prezentuje klasyczną formułę dwuosobowego samochodu coupé z napędem na tylne koła i centralnie umieszczonym silnikiem. Technologia i materiały zastosowane w Alfie Romeo 4C Concept wywodzą się z modelu 8C Competizione (włókno węglowe, aluminium, napęd na tylne koła) oraz z innych modeli Alfa Romeo dostępnych obecnie w sprzedaży (benzynowy
4C Concept – nowy, kompaktowy „supercar” Alfy – zadebiutował na targach w Genewie.
Nowa koncepcyjna wersja Alfy prezentuje klasyczną formułę dwuosobowego samochodu coupé z napędem na tylne koła i centralnie umieszczonym silnikiem. Technologia i materiały zastosowane w Alfie Romeo 4C Concept wywodzą się z modelu 8C Competizione (włókno węglowe, aluminium, napęd na tylne koła) oraz z innych modeli Alfa Romeo dostępnych obecnie w sprzedaży (benzynowy silnik o pojemności 1 750 cm3 z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem, skrzynia biegów „Alfa TCT” z podwójnym suchym sprzęgłem oraz selektor kontroli dynamicznej pojazdu Alfa DNA).
Do napędu służy 4-cylindrowy benzynowy silnik turbo 1 750 o mocy ponad 200 KM. Jednostka wyposażona jest m.in. w bezpośredni wtrysk paliwa, podwójny, ciągły wariator faz rozrządu, turbosprężarkę oraz system „Scavenging”, który zapewnia bardzo szybką reakcję silnika i redukuje efekt tzw. „turbo dziury”. Samochód jest bardzo lekki (850 kg), nie powinien więc dziwić stosunek mocy do masy wynoszący mniej niż 4 kg/KM. 4C Concept osiąga maksymalnie prędkość ponad 250 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km w mniej niż 5 s.
Alfa Romeo 4C trafi do sprzedaż w 2012 r.
Michał Łuczyński
Moto Target