Podczas świąt wielkanocnych liczba odsłon w internecie spada nawet o jedną trzecią. Przeczytaj, jakie jeszcze różnice występują w zachowaniu internautów w sieci w tym szczególnym czasie.
Nadchodzi Wielkanoc. Z tej okazji Gemius przeanalizował, w jaki sposób internauci korzystają w to święto z sieci. Uwzględniono dane z Wielkanocy i Poniedziałku Wielkanocnego zeszłego roku (20–21 kwietnia 2014 roku) i porównano je z danymi 13 i 14 kwietnia 2014 roku (niedziela i poniedziałek). Przeanalizowano ruch z komputerów, smartfonów i tabletów.
Okazało się, że:
– wzeszłym roku zarówno w Wielkanoc (20 kwietnia 2014 roku), jak i Poniedziałek Wielkanocny (21 kwietnia 2014 roku) internauci za pomocą komputerów stacjonarnych wykonali o 30 proc. mniej odsłon niż w zwykłą niedzielę i poniedziałek.
– dobowy rozkład odsłon wykonanych w Wielkanoc i śmigus-dyngus jest podobny. Nie odbiega znacznie od zwykłej niedzieli, kiedy to internauci najintensywniej korzystają z internetu wieczorem. Duże różnice są natomiast widoczne w odniesieniu do zwykłego poniedziałku, ponieważ wtedy znaczny procent dobowego ruchu w sieci przypada również w okolicach godziny 14.00.
– w przypadku odsłon wykonanych za pomocą tabletów i smartfonów spadek ruchu w sieci nie był tak duży w porównaniu do odsłon pochodzących z komputerów stacjonarnych. W Wielkanoc internauci wykonali o 15 proc. mniej odsłon niż w zwykłą niedzielę.
Dane pochodzą z badania ruchu na stronach WWW (gemiusTraffic), które firma Gemius prowadzi w ponad 20 krajach Europy oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (dane łączone dla Bahrajnu, Egiptu, Jordanii, Libanu, Omanu, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Arabii Saudyjskiej, Maroka, Algierii, Tunezji, Iraku, Kuwejtu, Kataru, Syrii, Jemenu, Libii oraz Autonomii Palestyńskiej). Dane gromadzone są dzięki skryptom zliczającym umieszczonym w kodzie stron podłączonych do badania.
Źródło:gemius.pl