Ingolstadt, 31 sierpnia 2011 – Za kilka dni we Frankfurcie Audi zaprezentuje publiczności po raz pierwszy swoje nowe modele „S”. Charakteryzuje je duża moc połączona z niewielkim zużyciem paliwa. Konsekwentnie stosowana przez markę z czterema pierścieniami strategia downsizingu pozwoliła na redukcję zużycia paliwa na przykład w S6 o 25 procent przy znacznie bardziej sportowych osiągach.

  • Audi prezentuje wyczynowe modele S6, S7 Sportback i S8
  • Nowy silnik V8 o pojemności skokowej 4.0 litrów i mocy do 520 KM
  • Najwyższa efektywność dzięki systemom takim jak odłączanie cylindrów

Ingolstadt, 31 sierpnia 2011 – Za kilka dni we Frankfurcie Audi zaprezentuje publiczności po raz pierwszy swoje nowe modele „S”. Charakteryzuje je duża moc połączona z niewielkim zużyciem paliwa. Konsekwentnie stosowana przez markę z czterema pierścieniami strategia downsizingu pozwoliła na redukcję zużycia paliwa na przykład w S6 o 25 procent przy znacznie bardziej sportowych osiągach.
 
Atletyczny charakter i bogate wyposażenie – Audi zmieniło oblicze S6 i S6 Avant. Oba modele są samochodami sportowymi doskonale sprawdzającymi się w życiu codziennym – nie ma w nich miejsca na żadne kompromisy w kwestii praktyczności. Ich nowy silnik  V8 Biturbo o pojemności czterech litrów łączy potężną siłę z niskim zużyciem paliwa.
 
Audi S6 i S6 Avant
 
Silnik
 
Audi S6 i S6 Avant wykorzystują nowy silnik TFSI w wersji 309 kW (420 KM). Ta ośmiocylindrowa jednostka z podwójnym doładowaniem rozwija stały moment obrotowy 550 Nm od 1.400 do 5.300 obr./min i przyspiesza S6 od zera do 100 km/h w 4,8 sekundy. W przypadku S6 Avant sprint ten trwa 4,9 sekundy. Elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna wynosi 250 km/h a jej osiągnięcie nie sprawia obu modelom najmniejszej trudności.
 
Jednostka 4.0 TFSI przenosi stosowaną przez Audi strategię downsizingu do klasy samochodów  o wyczynowych możliwościach. W porównaniu z silnikiem z poprzedniego modelu – bezsprężarkowym V10 o pojemności 5,2 litra, nowa jednostka pozwala na jeszcze bardziej sportowe osiągi przy spalaniu niższym nawet o 25 procent. W S6 średnie zużycie paliwa wynosi 9,7 litra na 100 km, S6 Avant zużywa 9,8 litra. To znacznie mniej, niż jakikolwiek konkurencyjny model.
 
Tak doskonałe wyniki Audi zawdzięcza wielu technologiom, w tym systemowi rekuperacji i Start-Stop oraz nowemu systemowi zarządzania pracą cylindrów „cylinder on demand”. Gdy V8 przy częściowym obciążeniem odłącza cztery cylindry, włącza się system Active Noise Cancellation (ANC). 
 
Cztery mikrofony wbudowane w podsufitce rejestrują odgłosy we wnętrzu limuzyny a komputer je analizuje. W przypadku odkrycia niepożądanych składowych dźwięku, ANC emituje przez głośniki systemu audio dźwięk o takiej samej częstotliwości i amplitudzie, lecz przesunięty w fazie, który nakłada się na dźwięk niepożądany i w znacznym stopniu niweluje go. 
 
Niezależnie od tego aktywne, elektronicznie regulowane elementy mocowania silnika poprzez odpowiednie impulsy tłumią drgania o niskiej częstotliwości. Aktuator dźwięku – klapy w układzie wydechowym, osłonie silnika oraz nowe dwumasowe koło zamachowe z wahadłem  odśrodkowym w siedmiobiegowej przekładni S tronic również mają swój wkład w pełną głębokiego brzmienia i spokojną pracę silnika. 
 
S6 i S6 Avant udowadniają słuszność hasła „Przewaga dzięki technice” także w dziedzinie układów przeniesienia napędu. Momenty napędowe silnika przenoszone są przez siedmiobiegową przekładnię S tronic, niezwykle szybko zmieniającą przełożenia. Stały napęd na wszystkie koła quattro wykorzystuje samoblokujący centralny mechanizm różnicowy z selektywnym sterowaniem momentem poszczególnych kół. Na życzenie system ten może być uzupełniony sportowym mechanizmem różnicowym, rozdzielającym w sposób aktywny siły napędowe między tylne koła. 
 
 
 
Zawieszenie
 
Oba modele wyposażone są seryjnie w adaptive air suspension sport. Sztywno dostrojone zawieszenie pneumatyczne ze zmiennym tłumieniem drgań obniża nadwozie o dziesięć milimetrów. Zapewnia ono niezwykle precyzyjne prowadzenie bez konieczności rezygnacji z komfortu. Mocne hamulce tarczowe ze wszystkimi tarczami wentylowanymi mają matowe, czarne zaciski z logo S6. Na życzenie Audi montuje tarcze hamulcowe z ceramiki wzmacnianej włóknem węglowym.
 
S6 i S6 Avant poruszają się seryjnie na obręczach ze stopu metali lekkich z pięcioma równoległymi ramionami. Obręcze mają rozmiar 8,5 J x 19, opony – 255/40. Alternatywnie dostępne są inne warianty obręczy o średnicy 19 i 20 cali, cztery z nich oferuje quattro GmbH. Szczególnie ekskluzywne są 20-calowe obręcze z pięcioma ramionami w kształcie łopatek wirnika w kolorze tytanowym.
 
System dynamiki jazdy Audi drive select należy do wyposażenia seryjnego w obu nowych modelach „S”. Zmienia on między innymi charakterystykę pedału gazu, punkty zmiany przełożenia przekładni S tronic, charakterystykę wspomagania elektromechanicznego układu kierowniczego oraz  adaptive air suspension. Kierowca może wybrać jeden z pięciu trybów pracy. Opcjonalny sportowy mechanizm różnicowy i przekładnia kierownicza zmieniająca przełożenie dynamicznie w zależności od prędkości, mogą być również włączone do tego systemu. 
 
Nadwozie i stylistyka
 
Duży wpływ na dynamikę Audi S6 i S6 Avant mają nadwozia – są niespotykanie lekkie, ponieważ w około 20 procentach wykonano je z aluminium. Audi S6 waży tylko 1895 kilogramów, a S6 Avant – 1950 kilogramów, o wiele mniej, niż ich bezpośredni rywale.
 
Mierzące 4931 milimetrów S6 jest o 16 milimetrów dłuższe, niż A6. Długość S6 Avant to 4.934 milimetry. W tym przypadku różnica wynosi 8 milimetrów. Oba modele można rozpoznać po całym szeregu detali stylistycznych. Na osłonie chłodnicy Singleframe znajdują się aluminiowe aplikacje, poziome podwójne listwy są chromowane. Kolejna chromowana listwa zdobi przedni zderzak. Obudowy lusterek zewnętrznych wykonane są z aluminium, a progi mają wyraźnie zaznaczony profil. 
 
S6 Limousine posiada spojler na pokrywie bagażnika, Avant – na krawędzi dachu. W obu modelach dyfuzor przy tylnym zderzaku utrzymany jest w kolorze platynowo-szarym, a jego krawędź pokryto aluminium. Cztery chromowane rury układu wydechowego mają eliptyczny kształt. Modele „S” są dostępne w ośmiu kolorach lakieru, w tym dwa z nich są oferowane tylko dla tego modelu: krystaliczny niebieski Estoril i krystaliczny srebrny Prisma. Nadwozia zdobią emblematy S6 i V8T.
 
Wnętrze
 
Sportowa elegancja dominuje także we wnętrzu S6 i S6 Avant. Najważniejszy element wnętrza – sportowa skórzana kierownica z kolorowymi szwami i aluminiowymi dźwigienkami zmiany przełożenia, a także wskaźniki ozdobione są logo S6. Listwy progowe i oba wyświetlacze (MMI i komputera pokładowego) witają kierowcę ekranem z napisem S6. Przycisk Start-Stop zdobi czerwony pierścień. Kolejny element dekoracyjny, tym razem z aluminium, znajduje się na dźwigni zmiany biegów. Podporę pod lewa nogę zdobi nakładka ze stali szlachetnej, pedały oraz przyciski systemu obsługi MMI pokryto aluminium.
 
Aplikacje dekoracyjne wykonane są z czterech materiałów. Seryjnie z matowego szczotkowanego aluminium, na życzenie można zamówić Carbon, brązowe naturalne drewno jesionowe lub warstwowe drewno dębowe Beaufort. Podsufitka, tablica wskaźników, wykładzina dywanowa i siedzenia mogą mieć jeden z trzech kolorów: czarny, srebrny Mond lub beżowy Goa (tylko dla tapicerki). Standardową tapicerką jest połączenie skóry Perlnappa i Alcantary, alternatywnie można zdecydować się na skórę Milano lub Valcona. 
 
Sportowe siedzenia z elektrycznie regulowanym podparciem odcinka lędźwiowego kręgosłupa, regulacją głębokości i wytłaczanym logo S montowane są seryjnie. Jako opcję Audi oferuje dwa kolejne warianty – elektrycznie regulowane siedzenia komfortowe z funkcją Memory i siedzenia sportowe S ze zintegrowanymi zagłówkami i elektryczną regulacją. Naturalnie z wytłoczonym logo „S” na oparciach. 
 
Wyposażenie
 
Nowe Audi S6 i S6 Avant trafią wiosną 2012 roku do salonów z bogatym wyposażeniem seryjnym. Obejmuje ono między innymi reflektory ksenonowe plus ze światłami na każdą pogodę, tylne światła w technice LED, elektromechaniczny hamulec postojowy i komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem, MMI Radio plus ze złączem Bluetooth i Audi Sound system 
z dziesięcioma głośnikami. 
 
W nowych modelach „S” dostępne są liczne opcje wyposażenia. Są to między innymi diodowe reflektory, adaptive light, oświetlenie ambientowe, komfortowy kluczyk, wyświetlacz head-up, asystent parkowania „plus” z kamerami obserwującymi otoczenie samochodu, elektrycznie otwierana pokrywa bagażnika – na życzenie z czujnikami, a także komfortowe siedzenia z funkcją wentylacji i masażu. Model Avant, którego bagażnik ma pojemność 1680 litrów, można zamówić także z panoramicznym szklanym dachem.
 
Ściśle współpracujące ze sobą systemy wspierające kierowcę reprezentują najnowszy poziom techniki. Jest to system bezpieczeństwa Audi pre sense w różnych wersjach, adaptive cruise control z funkcją Stop & Go, Audi side assist, active lane assist, wskaźnik ograniczenia prędkości i asystent widoczności nocą sygnalizujący pieszych poruszających się drogą.
 
W przypadku systemów Infotainment opcje sięgają do MMI Navigation plus z dużym twardym dyskiem, ośmiocalowym monitorem i nowoczesnym systemem wprowadzania poleceń przy użyciu MMI touch. Może on współpracować z telefonem samochodowym online z Bluetooth, który pobiera specjalne usługi z Internetu i łączy przenośne urządzenia przez hotspot WLAN. System nagłośnienia Bang & Olufsen advanced sound z 15 głośnikami zachwyca doskonałą jakością dźwięku. 
 
Audi S7 Sportback
 
Audi S7 Sportback napędzane jest takim samym silnikiem, jak S6 i S6 Avant – nowym 4.0 TFSI o mocy 309 kW (420 KM)  z momentem obrotowym 550 Nm. Jednostka V8 z biturbo rozpędza pięciodrzwiowe coupé od zera do 100 km/h w 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h. Na 100 km ten ośmiocylindrowy silnik wykorzystujący przy częściowym obciążeniu technologię Audi „cylinder on demand” zużywa średnio tylko 9,7 litra paliwa.
 
Duży udział w mogącej służyć za wzór efektywności ma lekkie nadwozie. Wykonane jako hybrydowa konstrukcja aluminiowa waży o około 15 procent mniej, niż porównywalna karoseria stalowa. Elementem wykonanym w lekkiej konstrukcji jest między innymi długa pokrywa bagażnika, seryjnie otwierana elektrycznie. Pod nią znajduje się bagażnik o pojemności 535 litrów. 
Przy złożonych oparciach tylnej kanapy pojemność bagażnika wzrasta do 1390 litrów. 
 
 
Przeniesienie napędu i zawieszenie 
 
Za przeniesienie napędu w Audi S7 Sportback odpowiedzialna jest dynamiczna siedmiobiegowa przekładnia S tronic i stały napęd na wszystkie koła quattro z samoblokującym centralnym mechanizmem różnicowym i z selektywnym sterowaniem momentem poszczególnych kół. Na życzenie Audi montuje sportowy mechanizm różnicowy rozdzielający elastycznie siły napędowe między tylne koła. 
 
Adaptive air suspension jest w S7 Sportback seryjne, tak samo jak system dynamiki jazdy Audi drive select. Za 19-calowymi kołami kryją się duże, wentylowane hamulce tarczowe. Na ich matowo-czarnych zaciskach widnieje z przodu emblemat S7. Na życzenie dostępne są ceramiczne tarcze hamulcowe.
 
Jako elementy wyposażenia dodatkowego Audi oferuje 19- i 20-calowe koła oraz dynamiczną przekładnię kierowniczą, dostosowującą swoje przełożenie do prędkości jazdy.
 
Nadwozie i stylistyka 
 
Nadwozie Audi S7 Sportback ma dynamiczny charakter. Długa maska silnika, długi rozstaw osi i krótkie zwisy tworzą perfekcyjne proporcje. Płaska, rozciągnięta linia dachu nadaje nadwoziu charakter coupé. Przy dużej prędkości z pokrywy bagażnika wysuwa się spojler, który poprawia stabilność jazdy.
 
Zauważalne, lecz nie nachalne detale świadczą o wyjątkowej pozycji, jaką mierzące 4980 milimetrów S7 Sportback zajmuje w swojej serii. Detale te można znaleźć w osłonie chłodnicy Singleframe, na przednim zderzaku, w lusterkach zewnętrznych, na progach, na tylnym zderzaku, dyfuzorze i końcówkach układu wydechowego. Do wyboru jest dziewięć kolorów lakieru, w tym krystaliczny niebieski Estoril i krystaliczny srebrny Prisma. Nadwozie zdobią emblematy 
„S” i „V8 T”. 
 
Wnętrze
 
Także wnętrze S7 Sportback podkreśla sportowy charakter tego modelu. Widać go w wielu detalach, na przykład emblematach „S”, czerwonym pierścieniu wokół przycisku Start-Stop, aluminiowej listwie na dźwigni zmiany biegów oraz napisach S7 na oświetlonych listwach progowych. Podpórka pod lewą nogę kierowcy i pedały mają nakładki ze stali nierdzewnej, przyciski systemu MMI są aluminiowe. 
 
Aplikacje dekoracyjne seryjnie wykonano z aluminium. Na życzenie dostępne są Carbon, drewno jesionowe oraz warstwowe drewno dębowe Beaufort. Podsufitka, tablica rozdzielcza i siedzenia  mogą mieć kolor czarny, srebrny Mond lub beżowy Goa (kolor ten jest dostępny tylko dla tapicerki siedzeń). Jako pokrycie siedzeń oferowana jest seryjnie kombinacja skóry Perlnappa i Alcantary, opcjonalnie – skóra Milano i Valcona. 
 
Seryjnie Audi wyposaża S7 Sportback w sportowe siedzenia „S” z regulacją głębokości i elektryczną regulacją podparcia odcinka lędźwiowego. Alternatywnie dostępne są komfortowe siedzenia i siedzenia standardowe. Sportowe siedzenia mają wytłoczone logo S na oparciach. 
Wyposażenie
 
Klienci odbiorą pierwsze S7 Sportback wiosną 2012 roku. Do wyposażenia seryjnego należą reflektory ksenonowe plus z diodowymi światłami dziennymi, komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem oraz wszechstronny system obsługi i audio MMI Radio plus. 
 
Na życzenie S7 Sportback może być wyposażone w wiele dodatkowych elementów. Dostępne są wszystkie systemy wspierające kierowcę i Infotainment, w tym również telefon samochodowy online z Bluetooth, łączący S7 Sportback 
z Internetem. 
 
Audi S8
 
Audi S8, które pojawi się na rynku wiosną 2012 roku, jest nową głową rodziny modeli S – dużą, luksusową limuzyną o nadzwyczajnej sile. Nowy silnik 4.0 TFSI dysponuje mocą aż 382 kW (520 KM) od 1.700 do 5.500 obr./min rozwija moment obrotowy 650 Nm. Osiągi są równie imponujące: na przyspieszenie do 100 km/h ta duża limuzyna potrzebuje zaledwie 4,2 sekundy. Prędkość jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. 
 
Przy takich osiągach zużycie paliwa przez ten spokojnie pracujący silnik V8 biturbo o pełnym brzmieniu jest zadziwiająco niskie: na 100 km spala średnio zaledwie 10,2 litra – znacznie mniej, niż jego konkurenci. Bezsprężarkowy silnik 5,2 litra V10 w poprzednim modelu zadowalał się średnio 13,2 litrami na 100 km. Spalanie zmniejszyło się prawie o 23 procent, przy czym moc znacznie wzrosła – o 51 kW (70 KM). 
 
 
Za tak doskonałymi wynikami Audi S8 stoją technologie z Modułowego Zespołu Efektywności Audi, w tym system rekuperacji i system Start-Stop. Wyjątkową rolę odgrywa nowa technologia „cylinder on demand”. Przy częściowym obciążeniu wyłącza ona cztery z ośmiu cylindrów. Znacznie poprawia to efektywność i jest odczuwalne głównie podczas jazdy z równą prędkością na autostradzie. Pakiet rozwiązań akustycznych, w tym Active Noise Cancellation System,  minimalizuje ewentualne niepożądane dźwięki i wibracje. 
 
Także ośmiostopniowa przekładnia tiptronic wnosi znaczny wkład w sportowe możliwości i efektywność S8. Wykorzystuje, w miarę możliwości, wysokie biegi z niskimi prędkościami obrotowymi, jednak szybko i komfortowo zmienia przełożenie na niższe, jeżeli kierowca sobie tego życzy. Siły są przekazywane przez napęd quattro łączący samoblokujący centralny mechanizm różnicowy ze sportowym mechanizmem różnicowym na tylnej osi. Przy dynamicznej jeździe siły przekazywane są głównie na koło na zewnętrznej stronie łuku i dosłownie wciskają limuzynę w zakręt. 
 
Zawieszenie
 
Również zawieszenie nowego Audi S8 nie ma sobie równych. Jednym z jego seryjnych elementów jest specjalnie dostrojone adaptive air suspension – pneumatyczne zawieszenie ze zmiennym tłumieniem, które pozwala ustawić trzy wysokości nadwozia. Wrażenie podczas jazdy jest niepowtarzalne. Zawieszenie to doskonale współpracuje z również seryjnąmdynamiczną przekładnią kierowniczą, która swoje przełożenie i wspomaganie dostosowuje do prędkości jazdy. W granicznym zakresie przy pokonywaniu zakrętów stabilizuje S8 niewielkimi, prawie niezauważalnymi ingerencjami w kąt skrętu kół. 
 
System dynamiki jazdy Audi drive select łączy oba te systemy oraz system zarządzania silnikiem, ośmiostopniową przekładnią tiptronic i sportowy mechanizm różnicowy. Kierowca może określić, jak mają pracować te podzespoły. Do wyboru jest tryb comfort, auto, dynamic, individual i efficiency. 
 
Seryjne, specjalne koła „S” mają format 9 J x 20. Nałożone są na nie opony 265/40. Na życzenie Audi oferuje pięć innych rodzajów obręczy kół, z tego cztery o średnicy 21 cali. Wentylowane tarcze hamulcowe mają z przodu średnicę 400 milimetrów, a z tyłu 365. Na przednich, matowo-czarnych zaciskach hamulców widnieje emblemat S8. Alternatywnie Audi montuje ceramiczne tarcze wzmocnione włóknem węglowym. Każda z nich waży o 5 kilogramów mniej, niż standardowe tarcze. W przypadku hamulców ceramicznych zaciski mają kolor antracytowy. System ESP dysponuje trybem sportowym, w którym o mocy silnika decyduje wyłącznie położenie pedału przyspieszenia. 
 
 
Nadwozie i stylistyka 
 
Audi S8 może pochwalić się stosunkowo niewielką masą: 1975 kilogramów. Nadwozie tej luksusowej limuzyny wykonane jest w technologii ASF (Audi Space Frame) prawie całkowicie z aluminium. Tylko środkowe słupki wykonano ze stali o ultrawysokiej wytrzymałości. Nadwozie waży zaledwie 231 kilogramów. Porównywalna karoseria stalowa ważyłaby o prawie 100 kilogramów więcej. Ultralekka technologia budowy nadwozia pozwoliła na redukcję masy także innych podzespołów, na przykład zawieszenia. 
 
Wyjątkową pozycję tej mierzącej 5,15 metra limuzyny w rodzinie Audi „8” podkreśla kilka elementów stylistycznych. Osłona chłodnicy Singleframe ma kolor platynowo-szary a osiem podwójnych listew jest pokrytych chromem. Aluminiowy spojler typu „blade” sprawia, że przedni zderzak wygląda bardziej drapieżnie. Listwy w bocznych wlotach powietrza są czarne i błyszczące,
a żebra pokryte aluminium. 
 
Z boku w oczy rzucają się listwy na progach w kolorze nadwozia, klamki z elementami aluminiowymi i obudowy lusterek z polerowanego aluminium. W tylnym dyfuzorze umieszczona jest dwuwarstwowa listwa pokryta aluminium z elementem w kolorze platyny. Układ wydechowy kończy się dwoma owalnymi, chromowanymi podwójnymi rurami.
 
Z przodu, z tyłu i na bokach widnieją emblematy S8 lub V8 T. Dla S8 Audi oferuje 13 kolorów lakierów, w tym lakiery szary Daytona i srebrny Prisma zarezerwowane wyłącznie dla tego modelu.
 
Wnętrze
 
Wnętrze zachwyca jakością wykonania na poziomie spotykanym tylko w manufakturach oraz małymi, lecz niezwykle efektownymi akcentami. Komfortowe sportowe siedzenia zostały zaprojektowane specjalnie dla S8. Posiadają wielostopniową regulację elektryczną. Na życzenie mogą być pokryte ekskluzywną tapicerką w kolorze srebrnym Mond ze stebnowaniem w formie rombów. Szwy i obszycia mają kontrastowy, stalowo-szary kolor. Aplikacje dekoracyjne na tablicy rozdzielczej i dźwigni selekcyjnej tiptronic wykonane są z materiału Carbon Atlas.
 
Wielofunkcyjna skórzana kierownica sportowa ma kontrastowe szwy i emblemat S8, podobnie jak wskaźniki. Zegary posiadają typowe dla modeli „S” szare tarcze i białe wskazówki. Tą stylistykę znajdziemy także w klasycznym, analogowym zegarze. Wzrok przyciągają również podświetlane listwy progowe z logo S8. Wyświetlacz komputera pokładowego i monitor MMI wita kierowcę specjalnym ekranem S8. Dźwigienki zmiany przełożenia i pedały zdobią nakładki z aluminium, a czerwony pierścień okala przycisk Start. 
 
Wybór kolorów wnętrza, aplikacji dekoracyjnych i tapicerek dla S8 jest bardzo szeroki. Sięga od miękkiej skóry Valonea aż do siedzeń z funkcją wentylacji i masażu. Pakiet skórzany, zmieniarka płyt DVD, komfortowy kluczyk z funkcją otwierania bagażnika na podstawie sygnałów z czujników oraz pakiet oświetlenia nastrojowego uzupełniają wyposażenie seryjne. Ponadto Audi S8 zjeżdża z taśmy montażowej z innowacyjnymi reflektorami w technologii LED i podwójnymi szybami. 
 
 
Wyposażenie
 
Poza bogatym wyposażeniem seryjnym Audi oferuje dla nowego S8 wszystkie najwyższe opcje elementów wyposażenia. Szczególnie interesujące są systemy wspierające kierowcę, ściśle współpracujące między sobą oraz z systemem nawigacji. 
 
Ich sercem jest adaptive cruise control z funkcją Stop & Go, do tego dochodzi Audi side assist, Audi lane assist, wskaźnik ograniczenia prędkości oraz asystent widoczności nocą zaznaczający na monitorze pieszych poruszających się drogą. 
 
Nowoczesne technologie uzupełnia system bezpieczeństwa Audi pre sense, dostępny w różnych wariantach. Nowy system rozpoznawania zmęczenia na podstawie ruchów kierownicy i innych parametrów określa stopień zmęczenia kierowcy, ostrzega go i zaleca przerwanie jazdy.
 
Nowością w rodzinie A8 jest asystent parkowania z czterema małymi kamerami obserwującymi otoczenie. Obrazy z kamer łączone są przez komputer, a kierowca może wywołać na monitorze MMI różne widoki, w tym także wirtualny widok z lotu ptaka.
 
System ten zwiększa bezpieczeństwo przy manewrowaniu i wyjeżdżaniu z bram lub dróg podporządkowanych przy ograniczonej widoczności, pozwalając zobaczyć pojazdy nadjeżdżające z boku.
 
Należący do wyposażenia seryjnego system MMI Navigation plus reprezentuje najnowszy poziom techniki. Sposób wprowadzania poleceń przy użyciu MMI touch jest na wskroś innowacyjnym rozwiązaniem. System dysponuje dużym twardym dyskiem i ośmiocalowym monitorem o wysokiej rozdzielczości. 
 
MMI Navigation plus wraz z również seryjnym telefonem samochodowym online z Bluetooth pozwalają na korzystanie w samochodzie z wielu usług internetowych i podłączenie przez WLAN przenośnych urządzeń końcowych. System nagłośnienia Bang & Olufsen advanced sound ze swoimi 1400-watowymi wzmacniaczami i 19 głośnikami zachwyca pięknym brzmieniem.
 
 
Audi
 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj