Oprócz pięknych hostess, światowych premier najnowszych modeli samochodów i zapewnień szefów koncernów o zrównoważonym rozwoju ich marki, genewska hala Palexpo jest także miejscem prezentacji aut, które pozostają w sferze marzeń większości z nas. I to właśnie one przyciągają największą uwagę mediów. Lamborghini Aventador LP 700-4, czyli następca Murcielago waży jedynie 1575 kg, a to dzięki zastosowaniu zaawansowanych włókien CFRP i monokokowej
Oprócz pięknych hostess, światowych premier najnowszych modeli samochodów i zapewnień szefów koncernów o zrównoważonym rozwoju ich marki, genewska hala Palexpo jest także miejscem prezentacji aut, które pozostają w sferze marzeń większości z nas. I to właśnie one przyciągają największą uwagę mediów.
Lamborghini Aventador LP 700-4, czyli następca Murcielago waży jedynie 1575 kg, a to dzięki zastosowaniu zaawansowanych włókien CFRP i monokokowej konstrukcji. Silnik V12 o pojemności 6,5 l oferuje zgodnie z oznaczeniem 700 KM i 690 Nm momentu obrotowego. Moc trafia na koła poprzez 7-biegową skrzynię o podwójnej synchronizacji. Zmiana biegu trwa zaledwie 50 milisekund. Nowy byk rozpędza się do 100 km/h w 2,9 s i osiąga prędkość maksymalną 350 km/h.
Na stoisku Bentleya wystawiany jest z kolei nowy Continental GT, który oferowany jest teraz z dwoma silnikami do wyboru: tradycyjnym 6-litrowym W12 twin-turbo o mocy 575 KM i maksymalnym momencie obrotowym 700 Nm i nowym, 4-litrowym V8. Większa jednostka pozwala osiągnąć 100 km/h w czasie 4,4 sekundy i mknąć z maksymalną prędkością 318 km/h. Moc przekazywana jest na wszystkie cztery koła poprzez zmodernizowaną, 6-biegową przekładnię automatyczną.
Dość duże zamieszanie wywołało nowe Ferrari FF z napędem na cztery koła. Pod maskę trafił motor V12 z bezpośrednim wtryskiem o mocy 651 KM. Moc ta osiągana jest przy 8 tys. obr./min. Prędkość maksymalna wynosi 334 km/h, a sprint do setki zajmuje 3,7 sekundy. Wartość samochodu szacuje się na 360 tys. dolarów.
Z kolei Koenigsegg, obok „standardowego” modelu Agera, prezentuje wersję z oznaczeniem R, która otrzymała dodatkowy zastrzyk mocy. 5-litrowy silnik V8 produkuje teraz 1115 KM, co w połączeniu ze świetnymi właściwościami jezdnymi może uczynić z Agery R pogromcę Bugatti Veyron Super Sport. Koenigsegg waży jedynie 1329 kg, tymczasem potężny 1200-konny Super Sport jest o ponad 0,5 tony cięższy.
Wśród supersamochodów prezentowanych w Genewie wyróżnia się piękna Włoszka, czyli koncepcyjna Alfa Romeo 4C. Mimo, że do napędu służy jedynie 4-cylindrowy benzynowy silnik turbo 1 750 o mocy ponad 200 KM, to w połączeniu z niską wagą pojazdu (850 kg) pozwala pędzić z maksymalną prędkością ponad 250 km/h i przyspieszyć od 0 do 100 km w mniej niż 5 sekund.
Prezentowana na stoisku Pagani Huayra mierzy 4 600 mm długości, 2 030 mm szerokości oraz 1 160 mm wysokości. Pojazd został wykonany z połączenia karbonu i tytanu, a pod jego maską pracuje 12-cylindrowy silnik o pojemności 5 980 cm3. Jednostka rozwija 700 KM i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Samochód jeszcze w tym roku trafi na rynek amerykański.
Ciekawie prezentuje się także pięciodrzwiowy De Tomaso Deauville, który nie zagrozi autom pokroju Ferrari, jednak może przyciągnąć klientów, którzy dotychczas gustowali w produktach BMW (np. 5 GT). Bardziej zamożni mogą natomiast wybrać nową propozycję Astona Martina o nazwie Virage. Silnik V12, 490 KM mocy i 570 Nm maksymalnego momentu obrotowego gwarantują niezapomniane wrażenia z jazdy.
Zdjęcia poszczególnych aut, kliknij aby powiększyć
1. Aston Martin Virage | ||
2. Bentley Continental GT |
||
3. De Tomaso DeAuville |
||
4. Ferrari FF |
||
5. Koenigsegg Agera |
||
6. Koenigsegg Agera R |
||
7. Lamborghini Aventador |
||
|
||
|
||
8. Pagani Huayra |
||
Marcin Skrzyński