auto

Popularność SUV’ów nieustannie rośnie i obecnie jest to jeden z najprężniej rozwijających się segmentów rynku motoryzacyjnego. Kolejnym producentem, który dołączył do rywalizacji o względy klientów poszukujących uniwersalnego pojazdu łączącego atuty samochodów osobowych i terenowych jest Seat z modelem Ateca. Atrakcyjny design zewnętrzny, przestronna kabina, szeroka gama silnikowa, optymalnie skonfigurowane wersje wyposażenia i konkurencyjna cena zakupu to tylko niektóre z zalet nowego Seata, które sprawiają, że Ateca ma szanse szybko zdobyć popularność na polskim rynku.

Efektowna stylistyka nadwozia w połączeniu z flagowym lakierem Samoa Orange prezentuje się świetnie i podkreśla sportowy charakter marki. Duża trapezowa osłona chłodnicy i LED-owe reflektory przednie o nieszablonowym kształcie zdobią przód pojazdu. W profilu dostrzeżemy wyraźne przetłoczenia biegnące wzdłuż całego nadwozia oraz typowe dla tego segmentu czarne plastikowe osłony chroniące nadkola, progi oraz dolną część zderzaków. Z tyłu pomiędzy poziomymi światłami zaprojektowano charakterystyczne wcięcie biegnące przez całą szerokość pokrywy bagażnika.
W kompaktowym nadwoziu wygospodarowano przestronną przestrzeń pasażerską i bagażnik o pojemności 510 litrów. Wnętrze doskonale znane z najpopularniejszego w ofercie – Leona, po kilku modyfikacjach idealnie komponuje się z wyższym SUV’em. Konsola centralna zorientowana na kierowcę, czytelne zegary, dobrze leżący w dłoniach wieniec kierownicy czy optymalnie wyprofilowane przednie fotele tworzą komfortowe miejsce pracy kierowcy. Zarówno z przodu jak i na tylnej kanapie niezależnie od wzrostu i postury pasażerów, cztery dorosłe osoby nie będą narzekały na brak miejsca. Jakość wykonania wnętrza, spasowanie elementów, ich faktura czy twardość nie budzą zastrzeżeń i prezentują najwyższy poziom wśród produktów SEAT’a. Ciekawym akcentem jest oświetlenie powitalne zamontowane w lusterkach bocznych, możliwość zmiany koloru podświetlenia wnętrza (8 kolorów) lub niedostępne do tej pory w modelach SEAT’a bezdotykowe (ruch stopy pod tylnym zderzakiem) otwieranie bagażnika.
Pod maską Ateci może pracować jeden z pięciu silników 1.0 TSI – 115KM, 1.4 TSI – 150KM, 1.6 TDI – 115KM, 2.0 TDI – 150KM oraz 2.0 TDI – 190KM. Podczas pierwszych jazd testowych sprawdziliśmy możliwości dwulitrowego diesla o mocy 150KM i momencie 340 Nm. Wysokoprężna jednostka współpracująca z precyzyjną sześciobiegową manualną przekładnią zapewnia optymalną dynamikę (od 0 do 100 km/h – 8.5 sekundy) i elastyczność. Uzupełnieniem tego duetu jest dobrze zestrojone, dosyć twarde zawieszenie i czuły układ kierowniczy. Połączenie tych elementów gwarantuje pewne, stabilne i przewidywalne prowadzenie w każdych warunkach. Podczas pokonywania bezdroży przydatny okaże się 187 mm prześwit, napęd 4Drive oraz system Drive Profile oferujący cztery tryby jazdy w wersjach z napędem na jedną oś: Normal, Eco, Sport i Individual oraz dwa dodatkowe: Snow i Off-Road w wersjach z napędem na obie osie. Podczas codziennej eksploatacji w mieście nieoceniona okaże się kamera cofania, rewelacyjny system kamer 360°, system kontroli odstępu czy system monitorowania martwego pola.
Ceny Seata Ateca zaczynają się od 77 100 zł. W ofercie znajdziemy trzy wersje wyposażenia: Reference, Style i Xcellence, pięć wspomnianych wcześniej wersji silnikowych, opcjonalny automat DSG oraz napęd na obie osie.
Tekst i zdjęcia: Dariusz Wołoszka

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj